Primeres impresiones de… Pequeñas Grandes Mazmorras

impresiones pequeñas grandes mazmorras
Primeres impresiones Pequeñas Grandes Mazmorras

LLievar un dungeon crawler a una caxa pequeña y que caltenga les sensaciones. Esti ye l’oxetivu d’esti xuegu espublizáu por Devir. Vamos coles primeres impresiones de Pequeñas Grandes Mazmorras

Asturianu

¿De qué va Pequeñas Grandes Mazmorras?

La costa de los Goblins ta siendo asedía por criatures viles qu’atienten contra les xentes del llugar. Tu, y un grupu de collacios, sois los valientes voluntarios que vais tratar d’espulsar esi mal adientrandovos na mazmorra y lluchando escontra los peligros qu’elli habiten. Pero… El tiempu ye oro, si no lo facéis rápido, el mal propagarase pol restu del mundiu…

En Pequeñas Grandes Mazmorras tenemos que surcar una mazmorra al más puru estilu dungeon crawler pa salvar les tierres. Tamos ante un xuegu cooperativu, qu’intenta a asemeyase a los «xuegos grandes» d’esti estilu pero to contenio n’una caxa pequeña. Vamos ver si lo consigue.

Primeres impresiones de Pequeñas Grandes Mazmorras

Vamos coles primeres impresiones de Pequeñas Grandes Mazmorras, un xuegu de la llinia de los «Tiny Epic» o «Pequeños Grandes» editaos orixinalmente por Gamelyn y que Devir nos trai en castellán. Un exemplu d’esta llinia ye Pequeñas Grandes Galaxias

Dixi enriba qu’el xuegu intenta asemeyase a un Dungeon Crawler estilu Descent, Imperial Assault, etc. Caro, salvando les distancies caro ta, asemeyar les sensaciones. Pa ello na caxa vienen miniatures de plástico, cartes que faen la llabor de llosetes, cartes d’oxetu, cartes de maxa, tokens, fiches d’esbirru… Quiciabes podíen meter miniatures d’esbirru y goblin poles fiches que trai. Pero claro, imaxino qu’el preciu del xuegu nun seríen los 27€ que valen. Pero bono puestos a pidir… De toes maneres le fiches tienen forma y tan ilustraes, to seya dicho.

Detalle Mazmorra
Detalle Mazmorra

Escueyes un xefe final, escueyes los personaxes pa xugar y faes la preparación acorde al númberu de xugadores. Según lo ves de primeres, ye un dungeon crawler. Quiciabes los asociemos a más miniatures, más plásticu, pero n’esencia tamos ante lo mesmo. Lo que si vi ye que, a diferencia d’otros xuegos, el manual ye bastante enrevesáu pa lo que ye’l xuegu. Llenu d’iconos que d’entamu cuesta una barbaridá siguir, bastante descolocao… Dempués de lleelu un par de vegades enantes de xugar, una vegada puestu a ello paseme la metá de la partía consultándolu, amás d’unos resumenes qu’atopé na BGG.

Hubo un momentu a metá de partía que nun sabía muncho que taba faciendo. Casi lo recueyo to, y lo dexo pa la siguiente partía. Por suerte, nel caberu de la partía, ya me fui enterando de como diba’l tinglao. Y eses sensaciones de no tar xugando a na, fueron trensformandose na aventura que viende’l xuegu. Esplorar la mazmorra, matar al villanu… Les males sensaciones iniciales tornaronse n’algo prestoso. Pudi ver les coses guapes del xuegu que les tien. La recuperación d’enerxía y vida poles tiraes de dados, el reló de la partía colos goblins… Son coses prestoses, cuando nun tienes que tar más pendiente del manual que de xugar. Nun xuegu d’esti tipu, quies vivir aventures. Y esto tien que tar por encima del manual, y al empecipiar cuesta.

Detalle personaxe
Detalle personaxe

Pero nun vos confundir, termine con bones sensaciones. Perdí, pa nun variar, pero tres de superar to esto atopeme con un xuegu temáticu, de los que me presten. Con una una bona producción, semeyes guapes, que te permiti esplorar una mazmorra, que te permite xugar a un Dungeon Crawler en 60 minutos (de xuru más na primera vegada). Que tien pinta d’escalar bono en función de los xugadores y que se puen xuntar les sinergies de los personaxes xugadores como bon cooperativu. Eso sí, nun tien modu campaña, y hasta onde yo sé nun lu tien previstu.

Pa finar

Vamos col resumen de les primeres impresiones d’esti Pequeñas Grandes Mazmorras. Un xuegu cooperativu qu’asemeya bastante bono les sensaciones d’un Dungeon Crawler, eso sí… Nun t’abluques pol manual y los iconos. Da-y esa partía de prueba y aguanta. Lliega hasta’l momentu que to se clarifica na tiesta y ve la dimensión real del xuegu. El tema que se pueda xugar en, según la caxa, 30-60 minutos (más bono lo cabero) fai-lu un bon sustitutivu pa cuando tengas el mono de xugar un xuegu de mazmorreo sin l’engorru de tener que xugar tola campaña y sin munchu que preparar. Va colmar eses necesidaes, de xuru. Pero claro, el fechu de no tener campaña pue quita-y la gracia que tienen estos xuegos. Pero… Eso vamos tener que velo na próxima entrá de Falando De

Castellano

¿De qué va Pequeñas Grandes Mazmorras?

La costa de los Goblins está siendo asediada por criaturas viles que atentan contra las gentes del lugar. Tu, y un grupo de compañeros, sois los valientes voluntarios que vais a tratar de expulsar ese mal adentrándose en la mazmorra y luchando contra los peligros que allí habitan. Pero… el tiempo es oro, si no lo hacéis rápido, el mal se propagara por el resto del mundo.

En Pequeñas Grandes Mazmorras tenemos que surcar una mazmorra al más puro estilo Dungeon Crawler para salvar las tierras. Estamos ante un juego cooperativo, que intenta asemejarse a los “juegos grandes” de este estilo pero todo contenido en una caja pequeña. Vamos a ver si lo consigue.

Primeras impresiones de Pequeñas Grandes Mazmorras

Vamos con las primeras impresiones de Pequeñas Grandes  Mazmorras, un juego de la línea de los “Tiny Epic” o “Pequeños Grandes” editados originalmente por Gamelyn y que Devir nos trae en castellano. Un ejemplo de esta línea es Pequeñas Grandes Galaxias

Dije  arriba que el juego se intenta parecer a un Dungeon Crawler estilo Descent o Imperial Assault etc. Claro que salvando las distancias, asemejar las sensaciones. Para ello en la caja vienen miniaturas de plástico, cartas que hacen la labor de losetas, cartas de objeto, cartas de magia, tokens, fichas de esbirro… Quizás podrían haber metido miniaturas de esbirro y goblin por las fichas, pero claro, imagino que se excediera de los 27 € del juego. Pero bueno, puestos a pedir… De todas maneras las fichas tienen forma y están ilustradas, todo sea dicho.

Detalle Mazmorra
Detalle Mazmorra

Escoges un jefe final, escoges los personajes para jugar, haces la preparación acorde al número de jugadores… Según lo ves de primeras es un dungeon crawler. Quizás los asociemos más a miniaturas, más plástico, pero en esencia estamos ante lo mismo. Lo que si vi es, que a diferencia de otros juegos,  el manual es bastante enrevesado para lo que es el juego. Lleno de iconos que de primeras cuesta una barbaridad seguir, bastante descolocado… Después de leerlo un par de veces antes de jugar, una vez puesto a ello me pase la mitad de la partida consultando, además de unos resúmenes que encontre en la BGG

Hubo un momento  a mitad de partida que no sabía mucho que estaba haciendo. Casi lo recojo todo, y lo dejo para la siguiente partida. Por suerte, al final de la partida ya me fui enterando como iba el tinglado. Y esas sensaciones de no estar jugando a nada, fueron transformándose en la aventura que vende el juego. Explorar la mazmorra, matar al villano… Las malas sensaciones iniciales se transformaron en algo divertido. Pude ver las cosas interesantes del juego, que las tiene. La recuperación de energía y saludo por las tiradas de dados, el reloj de la partida con los goblins… Son cosas entretenidas, cuando no tienes no tienes que estar más pendiente del manual que de jugar. En un juego de este tipo, quieres vivir aventuras. Y esto tiene que estar por encima del manual, y al comienzo cuesta.

Detalle personaxe
Detalle personaxe

Pero no os confundir, termine con buenas sensaciones. Perdí, para no variar, pero tras superar todo esto me encontre un juego temático, de los que me gustan. Con una buena producción, buenas ilustraciones, que te permite explorar la mazmorra y jugar un Dungeon Crawler en 60 minutos  (seguramente más la primera vez) Que tiene pinta de escalar bien en función de los jugadores y que se pueden jugar las sinergias de los personajes jugadores como buen cooperativo. Eso sí, no tiene modo campaña, y hasta donde yo se no lo tienen previsto.

Para terminar

Vamos con el resumen de las primeras impresiones de este Pequeñas Grandes Mazmorras. Un juego cooperativo que asemeja bastante bien las sensaciones de un Dungeon Crawler, eso sí… No te asustes por el manual y los iconos. Darle esa partida de prueba y aguanta. Llega hasta ese momento que todo se clarifica en la cabeza y ve la dimensión real del juego. El tema de que se pueda jugar en, según la caja, 30-60 minutos (más bien lo último) lo hace un buen sustituto para cuando tengas el mono de jugar un juego de mazmorreo sin el engorro de tener que jugar toda una campaña y sin mucho que preparar. Va a colmar esas necesidades, seguro. Pero claro, el hecho de no tener campaña puede quitarle la gracia que tienen estos juegos. Pero… eso vamos a tener que verlo en la próxima entrada de  Falando De

Deja una respuesta