Alemania, 1930. La figura d’Adolf Hitler entama a surxir nel panorama políticu. Bien seyas un de los políticos afines o del bandu lliberal, conocer bono a los d’al llau va facer qu’Hitler lliegue al poder o non… Vamos coles primeres impresiones Secret Hitler ye un xuegu de roles ocultos.
Asturianu
¿De qué va Secret Hitler?
Alemania ta nuna época convulsa. Los desastres de la I Guerra Mundial tan pasandoyos factura, faciendo que políticos como Adolf Hitler puean lliegar al poder nel Reichstag. Sofites a Hitler o pol contrariu seyas d’ideoloxía lliberal, ties que filar fino nes decisiones y lleis que s’aprueben nel parllamentu, ya que puen da-y demasiáu poder y desatar lo qu’a la postre sedría l’Alemania Nazi.
Secret Hitler ye un xuegu de roles ocultos, como Hombres Lobo de Castronegro, nel que los xugadores van tomar el papel de fascistas o de lliberales. Decidirán les lleis que s’aprueben y tratarán de qu’Hitler se convierta en Canciller o que non. Depende del bandu que teis. Vamos coles primeres impresiones de Secret Hitler.
Primeres impresiones de Secret Hitler
Fai tiempu que tenía esti xuegu en casa, pero como ya me cuesta atopar xente pa xugar… Imaxinabos encontrar a más de 5. Esti fin de selmana tuvimos la sorte de xugar colos chicos de Merlujuegos y Mocushla Boardgames. Xugamos a su copia, la mia la merquemos en su día n’Amazón y yera de muncha peor calidá. El xuegu creo que lu podréis consiguir gratuitamente los archivos Print&Play, y creo q’hai más temátiques como por exemplu Harry Potter.
Metiéndose en fariña
Como vos dixi ye un xuegu de roles ocultos, como Hombres Lobo de Castronegro, pero faciendo falta menos xente pa xugalu. Lo cual pa mi ye un pro claru. Xuntar a 8 o 9 xugadores ye güei bastante complicao pa mi. Pa entamar la partía vamos repartir los roles n’un sobre a ca xugador, pa que seya secretu. Hai dos faiciones, lliberales y fascistes. Ente los fascistes ta Hitler. El chiste equí ye que los lliberales nun saben el rol de los demás, pero los fascistas si, salvo que Hitler nun sabe quien ye naide tampoco. El restu de fascistas si saben quien ye. L’oxetivu ye fácil, pa los lliberales ye aprobar tantes lleis lliberales como tenga’l track. Va variando según el númberu de xugadores. Los fascistes, al contrariu, aprobar tantes lleis fascistes como tenga’l track o qu’Hitler seya Canciller tras aprobar unes cuantes lleis (en función del númberu tamién)
¿Como ye esto? En ca ronda va haber un presidente y un canciller. El presidente va ser por orde, y el canciller va selecionalu’l presidente. Con una salvedá, tien que ser aprobáu por mayoría. Si non pasase’l presidente al siguiente y vuelta a entamar. Tres d’esto el presidente roba 3 cartes de llei y pasa dos al canciller pa qu’escueya una y s’aplique. Aquí ya entama les cabales de quien ye quien y la xente a señalase un a otru llamandolu fascista 😛 ¿Interesame qu’esti que casi de xuru ye fascista seya’l Canciller? ¿Y si ye Hitler? El debate ta servíu. La mayor diferencia colos Hombres Lobo, ye qu’equí apenes hai eliminación de xugadores. Pue llegar a habela, pero mui al caberu de la partía y d’un o dos xugadores a lo sumo. Polo que nun tas munchu tiempu sin xugar. Tamién el presidente, en según se vayan aprobando lleis fascistes, tien daqué poderes d’un usu. Mirar l’identidá d’otru xugador, seleccionar el próximu presidente…
¿Tema escabrosu?
¿La pega? Pue ser qu’el tema xenere disputes, al final «poneste na piel» d’un fascista, o del mesmu Hitler. A daquién pue nun gusta-y munchu. Pero si t’evades y consideres lo que ye, un xuegu. A mi paezme que ye mui entreteníu y una de les meyores opciones que coñuezo de roles ocultos.
Resumen final.
Vamos col resumen final d’estes primeres impresiones de Secret Hitler. Un xuegu de roles ocultos, que más qu’alternativa que los Hombes Lobo, diria que lu recomendaría enantes tras unes primeres partíes. El fechu de nun eliminar xugadores ye clave pa nun pasate mirando como xuega’l restu pue ser qu’hasta media hora si t’eliminen el primeru. Pue ser qu’a daquién nun encaxe pol tema de metese na piel de fascistes, pero evadiendose d’eso yo esfrutelu munchu. Amás ties más temátiques qu’igual te presten más. Los debates que se xeneren son mui prestosos, el tema de desconfiar un d’otru, como los fascistes intenten facer Canciller a Hitler o’l tema de l’elección del Canciller o’l Presidente paecenme unos añadios pa esti tipo de xuegos perguapu. Nun se, paselo como un enanu nestes primeres partíes.
Y na más por güei, espero que vos haya prestao la entrada. Ya veis que nun solo esisten los Hombres Lobo de Castronegro pa xugar a roles ocultos. Veremos si col pasu de les partíes digo lo mesmo nel Falando De ¿Ya conocíais el xuegu?¿Que vos paez? ¡Dexámelo en comentarios!
Castellano
¿De qué va Secret Hitler?
Alemania está en una época convulsa. Los desastres de la I Guerra Mundial le está pasando factura haciendo que políticos como Adolf Hitler puedan llegar al poder en el Reichstag. Apoyes a Hitler o por el contrario seas de ideologia liberalm tienes que hilar fino en las decisiones y leyes que se aprueben en el parlamento, ya que puedendarle demasiado poder y desatar lo que a la postre sería la Alemania nazi.
Secret Hitler es un juego de roles ocultos, como Hombres Lobo de Castronegro, en el que las jugadores van a tomar el papel de fascistas o liberales. Decidirán que leyes se aprueban y tratarán que Hitler se convierta en Canciller o no. Depende del bando que milites. Vamos con las primeras impresiones de Secret Hitler.
Primeras impresiones de Secret Hitler
Hace tiempo que tenía este juego en casa, pero como ya me cuesta juntar a gente para jugar… Imaginaros encontrar más de 5. Este fin de semana tuvimos la suerte de jugar con los chicos de Merlujuegos y Mocushla Boardgames.Jugamos a su copia, la mía la compramos en Amazon y era de mucha peor calidad. El juego creo que lo podéis conseguir gratuitamente los archivos print&play, y creo que hay más temáticas como por ejemplo Harry Potter.
Metiéndose en harina
Como os dije es un juego de roles ocultos, como Hombres Lobo de Castronegro, pero haciendo falta menos gente para jugarlo. Lo cual para mi es un claro pro. Juntar a 8 o 9 jugadores hoy es bastante complicado para mi. Para empezar la partida vamos a repartir los roles en un sobre a cada jugador para que sea secreto. Hay dos facciones, liberales y fascistas. Entre los fascistas está Hitler. El chiste aquí es que los liberales no saben el rol de nadie, pero los fascistas sí, salvo Hitler que tampoco sabe quien es nadie. El resto de fascistas si conocen a Hitler. El objetivo es sencillo, para los liberales es aprobar tantas leyes liberales como tenga el track. Va variando en función del número de jugadores. Los fascistas, al contrario, aprobar tantas leyes fascistas como tenga el track, o que Hitler sea Canciller tras aprobar unas cuantas leyes (en función de los jugadores.)
¿Como es esto? Cada ronda va a haber un presidente y un canciller. El presidente va a ser por orden, y el canciller lo va a elegir el presidente. Con una salvedad, tiene que ser aprobado por la mayoría. Si no el cargo de presidente pasa al siguiente y se vuelve a empezar. Tras esto el presidente roba tres cartas de ley, y pasa dos al canciller para que escoja una y se aplique. Aquí ya empiezan las cábalas de quien es quien y la gente señalando y llamándole fascista 😛 ¿Me interesa que este que casi seguro es fascista sea canciller? ¿Y si es Hitler? El debate está servido. La mayor diferencia con los Hombres Lobo es que aquí apenas hay eliminación de jugadores. Puede llegar a haberlo, pero muy al final y de uno o dos jugadores. Por lo que no estás mucho tiempo sin jugar. También el presidente según se vayan aprobando leyes fascistas, tiene poderes de un uso. Mirar la identidad, seleccionar presidente…
¿Tema escabroso?
¿La pega? puede ser que el tema genere disputas, al final “es ponerse” en la piel de un fascista o del mismo Hitler. A alguien puede no gustarle. Pero si te evades y consideras lo que es, un juego, a mi me parece que es muy entretenido y una de las mejores opciones que conozco de roles ocultos.
Resumen final.
Vamos con el resumen de estas primeras impresiones Scret Hitler. Un juego de roles ocultos, que más que alternativa a los Hombres Lobo, diría que lo recomendaría antes tras unas primeras partidas. El hecho de no eliminar jugadores es clave para no pasarte mirando como juega el resto puede ser que hasta media hora si te eliminan el primero. Habrá a alguien que no le encaje por el tema de meterse en la piel de fascistas, pero evadiendose de eso lo disfrute mucho. Además tienes más temáticas que igual os gustan más. Los debates que se generan son muy entretenidos, el tema de desconfiar uno del otro, como los fascistas intentan hacer de Canciller a Hitler o el tema de la elección de Canciller Presidente me parece un añadido para este tipo de juegos muy guay. No sé, lo pase como un enano en estas primeras partidas.
Y nada más por hoy, espero que os haya gustado la entrada. Ya veis que no solo existen los Hombres Lobo para jugar a roles ocultos. Veremos si con el paso de las partidas digo lo mismo en el Falando De ¿Ya conocéis el juego? ¿Qué os parece? ¡Dejarmelo en comentarios!