Por desgracia Rusia ta de moda nestos días por daqué coses que tos coñuecemos. Pero güei vamos falar d’ella n’otru tonu, pa falavos de les primeres impresiones de The Red Cathedral, un xuegu editáu por Devir, que ta trunfando dientro y fora de les nueses fronteres.
Asturianu
¿De qué va The Red Cathedral?
Ivan el Terrible quier llevantar la catedrál de San Basilio, la Catedral Roxa, una de les qu’a la postre va ser un de los emblemes de la capital rusa. Pa ello contrata dellos arquitectos y trabayadores pa facela y que seya la más fermosa ilesía enxamas cosntruyía. Nos vamos ser esos arquitectos que, ente tos, vamos construyir la famosa catedral, coles sos torres, cúpules y adornos pa facela lo más guapa posible.
The Red Cathedral ye un xuegu competitivu de xestión de recursos con delles mecániques como un rondel de dados y una especie de carrera, anque esta ta d’un modu mui sutil. Vamos coles primeres impresiones d’esti The Red Cathedral
Primeres impresiones The Red Cathedral
La selmana pasá pudi volver a tener un sesión de xuegos de mesa na que tuvi l’oportunidá de prebar The Red Cathedral (gracies Diego) de los autores españoles Shei S. & Isra C. (aka Llama Dice). El xuegu fai un par d’años que s’espublizó (si nun recuerdo mal) na Feria d’Essen, y dende entonces llieva cosechano trunfos. Siempre tuvi curiosidá por xugalu pero hasta agora nun tuvi ocasión, vamos ver eses primeres impresiones.
Yo venía un poco avisáu, pero pal que-y coxa de nueves, ye una caxina bastante comedía na qu’escuende gran cantidá de componentes y de bastante calidá. Eso ye un puntu a favor, el tamañu y la producción (y a la postre’l preciu) ye una bona señal. El xuegu en si son tres regles, tres aiciones. Dir al rondel a por recursos, reclamar una de les pieces de la catedral y construyir una de les pieces reclamaes. El xuegu va’l rodiu d’estes tres aiciones, con sus apuntes como to, pero que desplicando esto ya pues tirar y xugar una partía completa.
El xuegu tien regles cencielles, pero a la hora que lu vas xugando ves que na más que con eses regles tien bastante profundidá. La mecánica más «novedosa» ye la del rondel, na que conviven dados de colores diferentes y en función del valor pues movelos tantes posiciones. Ganes el recursu de la zona onde fine y pues facer una aición de los gremios (ganar influencia, más materiales, etc). Creo que se nomen gremios :D. Llueu tires el dau pa cambiar el resultáo. Esto fai que nun puedas planear a mui ñoñe les aiciones del rondel, ya que suelen dir cambiando bastante y ties qu’asoleyar la to estratexa a la situación actual del rondel.
El resto de les aiciones son reclamar una pieza de la catedral y unviar materiales pa construyir, 3 máximo. Equí ya tamos na xestión de recursos mas habitual. Difier un pocu, ya que si fines una pieza na que por baxo queden pieces en sin finar, los que reclamaron esa pieza perden un puntu d’influencia por ca una per enriba ensin finar. Esto ye lo que vos comentaba que me dio la sensación de tener un pocu de carrera, pero de manera mui sutil.
Tos estos conceutos, tienen pinta facer un xuegu con bastante profundidá y que ties que tomar decisiones continuamente ¿voi al rondel?¿reclamo rápido pa fastidiar al d’al llau? To ello n’una duración mui contenía, creo que foron al rodiu de 90 minutos incluyío esplicación a dos persones que nun sabíamos xugar. Tamién algo positivo foi que nunca sales de la partía, anque paezca que vas perdiendo los puntos de final cambien munchu les tornes. Foi una partida mui prestosa que fixo que nos plantearemos mercar el xuegu n’un futuru pa xugalu nel llar. Porque nun lo dixi, pero vistes les mecániques paez escalar bono a cualquier númberu de xugadores.
Pa finar
Vamos finando estes primeres impresiones de The Red Cathedral. Un xuegu que pinta mui cenciellu pero que, al menos nesta primera partía, dexonos unes sensaciones de tar siempre faciendo dalgo, y de que paezca que vas un poco apretau xugando. Lo qu’intenté camentar enantes de la profundidá. De duración mui contenía y una preparación perrápida. Si que podíamos dicir que’l tema ye construyir la catedral de San Basilio, pero podía ser cualquier otra cosa. Sicasi, nun se nota pegáu, y casa mui bono coles mecániques y por supuestu l’arte que me paez mui adecuau cola temática rusa.
Una de les meyores que pueo dicir ye que m’apetez echar más partíes. Nun tos los xuegos puen dicir lo mesmo, nel mio casu caro ta. Veremos si pueo xugar más partíes. Amás, esti xuegu tien ya una espansión espublizáu, polo qu’augurase llarga vida. A ver si dase pa escribir una entrá de Falando De. ¿Coñocéis el xuegu?¿Prestovos? ¡Camentar na caxina y gracies por lleer!
Castellano
¿De qué va The Red Cathedral?
Iván el Terrible quiere levantar la Catedral de San Basilio, la Catedral Roja, una de las que a la postre va ser uno de los emblemas de la capital de Rusia. Para ello contrata a varios arquitectos y trabajadores para realizarlo y que sea la más hermosa iglesia jamás construida. Nosotros vamos a ser esos arquitectos que, entre todos, vamos a construir la famosa catedral, con sus torres, cúpulas y adornos para hacerla lo más hermosa posible.
The Red Cathedral es un juego competitivo de gestión de recursos con varias mecánicas como un rondel de dados y una especie de carrera, aunque está de un modo muy sutil. Vamos con las primeras impresiones de este The Red Cathedral.
Primeras impresiones The Red Cathedral
La semana pasada pude volver a tener una sesión de juegos de mesa en la que tuve la oportunidad de probar de The Red Cathedral (gracias Diego) de los autores españoles Shei S. & Isra (aka Llama Dice). El jugo hace un par de años que se publicó (si no recuerdo mal) en la Feria de Essen, y desde entonces lleva cosechando triunfos. Siempre tuve la curiosidad por jugarlo pero hasta ahora no tuve la ocasión, vamos a ver esas primeras impresiones.
Ya venía un poco avisado, pero para el que lo coja de nuevas, es una cajita bastante comedida en la que se encuentran gran cantidad de componentes y de bastante calidad. Es es un punto a favor, el tamaño y la producción (y a la postre el precio) es una buena señal. El juego en sí son tres reglas, tres acciones. Ir al rondel a por recursos, reclamar una de las piezas de la catedral y construir una de las piezas reclamadas. El juego va alrededor de estas tres acciones, con sus apuntes como todo, pero explicando esto ya puedes tirar y jugar una partida completa.
El juego tiene reglas sencillas, pero a la hora que lo vas jugando ves que nada más que con esas tres reglas tiene bastante profundidad. La mecánica más novedosa es la del rondel, en la que conviven dados de diferentes colores y en función del valor los puedes mover antas posiciones. Ganas el recurso de la zona donde termine y puedes hacer la acción de los gremios (ganar influencia , más materiales). Creo que se llaman gremios 😀 Luego tiras el dado para cambiar el resultado. Esto hace que no puedas planear a muy lejos las acciones del rondel, ya que suelen ir cambiando bastante y tienes que adaptar tu estrategia a la situación actual del rondel.
El resto de las acciones son reclamar una pieza de la catedral y enviar materiales para construir, máximo 3. Aquí ya estamos en la gestión de recursos más habitual. difiere un poco, ya que si terminas una pieza en la que por abajo quedan piezas sin terminar, los que reclamaron esa pieza pierden puntos de influencia por cada una por arriba sin terminar. Esto es lo que os comentaba que me dió un poco la sensación de carrera, pero de una manera muy sutil.
Todos estos conceptos, tienen pinta de hacer un juego con bastante profundidad y que tienes que estar tomando decisiones continuamente ¿Voy al rondel?¿reclamo rápido para fastidiar al de al lado? todo ello con una duración muy contenida, creo que fueron 90 minutos de partida incluyendo explicación a dos personas que no sabíamos jugar. También algo positivo fue que nunca sales de la partida, aunque parezca que vas perdiendo los puntos del final kanban mucho las tornas. Fue una partida muy entretenida que hizo que nos planteamos comprar el juego en un futuro para jugarlo en casa. Porque no lo dije, pero vistas las mecánicas parece escalar bien a cualquier número de jugadores.
Para finar
Vamos terminando estas primeras impresiones de The Red Cathedral. Un juego que pinta muy sencillo pero que, al menos en esta primera partida, nos dejó unas sensaciones de estar siempre haciendo algo y de que parezca que vas un poco apretado jugando. Lo que intente comentar antes de la profundidad. De duración muy contenida y una preparación muy rápida. Si que podríamos decir que el tema es construir la catedral de San Basilio, pero podría ser cualquier otra cosa. Sin embargo, no se nota pesado, y casa muy bien con las mecánicas y por supuesto con el arte que me parece muy adecuado con la temática rusa.
Una de las mejores cosas que puedo decir es que me apetecen jugar más partidas. No todos los juegos pueden decir lo mismo, en mi caso claro está. Veremos si puedo jugar más. demás, este juego ya tiene una expansión publicada, por lo que se asegura una larga vida. A ver si se da para escribir una entrada de Falando De. ¿Conocéis el juego? ¿Os gustó? ¡Comentar en la caja y gracias por leer!
A mi gustome ?
Y más al ver que ganaste jaja