Primeres impresiones de… Paleo

impresiones Paleo
Impresiones Paleo

Ya hai varies opciones de xuegos ambientaos na época prehistorica. Yo realmente nun tengo nengún, pero si pudi probar dalgún. No obstante, Paleo ye’l que nes últimes feches más sonáu foi de tos. Vamos con estes impresiones de Paleo que nos trai Devir

Asturianu

¿De qué va Paleo?

En Paleo vamos tomar el papel d’un poblao de la prehistoria. Ca xugador va tener el suyu y tienen que collaborar p’afrontar los peligros que suponíen vivir n’aquella época. Animales, inclemencies del tiempu, buscar comida… To pue pasar, tenéis que tar preparaos!

Paleo ye un xuegu collaborativu que por medio de cartes y una especie d’escenarios vamos tener que superar les inclemencies pa nun morrer y poder facer la pintura rupestre que sobreviva hasta l’actualidad.

Primeres impresiones de Paleo

La selmana pasá tuvi la oportunidá de poder probar el Paleo (gracies Diego), un xuegu que tuvu munchu esitu ya na más salir y qu’agora mantien ya que ca vez que lu reediten suel agotase d’una forma más o menos rápida.

Pequeña presentación

Como vos comenté, Paleo va xugase con una serie de mazos (unos comúnes y otros en función del escenariu). Sin entrar mui en detalle, basicamente ye que va haber unos mazos básicos que siempre van tar y llueu un par de mazos d’escenariu (definíos por una lletra) que van ser los que vayan cambiando y den el aspeuto diferente al escenariu. Estes cartes d’escenariu van repartise entre los xugadores, seya el númberu que seya, y van tener que dir lidiando colos peligros que traen.

El xuego va dir transcurriendo en dos fases, una de día y otra de nueche, hasta que, o bien morramos o bien consigamos pintar l’arte rupestre, que si nun recuerdo mal son 6 pieces que tenemos que construyir durante la partía. El xuegu realmente va desarrollase principalmente na fase de día, onde vamos robar tres cartes pa escoyer una. Vamos dir faciendo esto hasta que tolos xugadores finen el su mazu, momentu que vamos a la fase de nueche onde tenemos qu’alimentar al pobláu y cumpli colos oxetivos marcaos pol escenariu.

Paleo
Paleo

Esi ye’l peligru que vamos afrontar nesi turnu. Pue ser una zona de viesca, una de montaña , una de riu, un peligru… Vamos saber la zona pero nun lo que va pasar realmente. Esto fai xugar cola incertidumbre de que nos pue tocar. Nestos eventos vamos tener que cazar, «reclutar» más población pa que nos echen un gabitu, facer ferramientes, etc pa que podamos superar estes cartes y consiguir les recompenses. Normalmente estes cartes suelen venir con varies opciones y la opción de collaborar col collaciu. Hai que decidir bono en ca momentu pa ver qu’opción nos ye más ventaxosa.

Impresiones

No se si con esto d’enriba os facéis bien una idea de, más o menos, como se desarrolla’l xuegu. Pero si qu’os puedo dicir ye que el xuegu sorprendiome pa bien. Tenía un poco escepticismu d’esti xuegu, ya sabéis como tan les coses últimamente con toles semanes un llanzamientu del xuegu del añu, pero l’ésitu de Paleo supero esa barrera ampliamente, asina que ya me picaba la curiosidá. El fechu de que puedas dir conociendo les cartes, pero que nun sabes cuáles te pueden tocar (bien seya porque ta repartida a un collaciu o que la descartamos pa cumplir una misión) fai que siempre tengas que tar sollertes de cualquier cosa que pueda pasar, collaborar y ponete d’alcuerdu colos compañeros pa escoyer la opción más beneficios que podría nun ser la tuya.

Amás sumao a to esto, hai que dicir que’l xuegu entra polos güeyos, con to un arte curiáu al detalle, tanto nes cartes como nos elementos d’alredor (espositor d’inventos, cementeriu, tableros…). Notase que l’autor ye paleontologu (o historiador nun recuerdo bien). Tamién, pese a que solo eche una partía, paezme que ye un xuegu mui rexugable, con una especie de campaña y la posibilidá de mezclar los modulos de la manera que queramos pudiendo facer casi infinites posibilidaes de partíes.

Pa finar

Ya pa dir terminando estes impresiones de Paleo, dicir que tamos ante un xuegu collaborativu con unos toques novedosos qu’al menos yo nun vi en nengún xuegu. Sin duda un aire frescu’l tema de «la elección del peligru» a sortiar. Un xuegu nel que tienes que tar en comunicación constante colos collacios pa poder sortiar tolos peligros. En función del escenariu, dame la sensación que vas dir necesitando unes coses u otres, pero al menos nel que yo xugué, suele ser bono tener algo de toles ferramientes, y claro… Siempre falten coses.

Un xuegu mui temáticu, quizás no tanto narrativu (anque la campaña va contandote una evolución) que me presto munchu xugar. Si tengo la posibilidá daré-y más partíes, y de dar les suficiente facer una entrá de Falando De

Semeyes tomaes de la páxina de la editorial

Castellano

¿De qué va Paleo?

En Paleo vamos a tomar el papel de un poblado de la prehistoria. Cada jugador va a tener el suyo y tienen que colaborar para afrontar los peligros que suponían vivir en aquella época. Animales, inclemencias del tiempo, buscar comida… Todo puede pasar, tenéis que estar preparados!

Paleo es un juego colaborativo que por medio de cartas y una especie de escenarios vamos a tener que superar las inclemencias para no morir y poder hacer una pintura rupestre que sobreviva hasta la actualidad.

Primeras impresiones de Paleo

La semana pasada tuve la oportunidad de probar Paleo (gracias Diego), un juego que tuvo mucho éxito ya nada más salir y que ahora mantiene, ya que cada vez que lo reediten se suele agotar de una forma más o menos rápida.

Pequeña presentación

Como os comenté, Paleo se va a jugar con una serie de mazos (unos comunes y otros en función de los escenarios). Sin entrar mucho en detalle, básicamente es que va a haber unos mazos básicos que siempre van a estar y luego un par de mazos de escenario (definidos por una letra) que van a ser los que vayan cambiando y les del aspecto diferente al escenario. Estas cartas de escenario se van a repartir entre los jugadores, sea el número que sea, y van a tener que ir lidiando con los peligros que traen.

El juego va ir transcurriendo en dos fases, una de día y una de noche, hasta que, o bien muramos o bien consigamos pintar el arte rupestre, que sino recuerdo mal son 6 piezas que tenemos que construir durante la partida. El juego realmente se va a desarrollar durante la fase de día, dónde vamos a robar tres cartas para escoger una. Vamos a ir haciendo esto hasta que todos los jugadores terminen su mazo, momento en el que vamos a ir a la fase de noche para alimentar al poblado y cumplir con los objetivos marcados por el escenario.

Paleo
Paleo

Esa carta  es el peligro que vamos a afrontar ese turno. Puede ser una zona de bosque, una zona de rio, un peligro… Vamos a saber la zona pero no vamos a saber lo que realmente va a pasar. Esto hace jugar con la incertidumbre de que nos pude tocar. En estos eventos vamos a tener que cazar, “reclutar” más población para que nos ayuden, hacer herramientas, etc. para que podamos superar esas cartas y conseguir las recompensas. Normalmente estas cartas suelen venir con varias opciones y la opción de colaborar con el compañero. Hay que decidir bien en cada momento para ver que opción nos es más ventajosa.

Impresiones

No se si con esto de arriba os hacéis bien una idea de , más o menos, como se desarrolla el juego. Pero si que os puedo decir que el juego me sorprendió para bien. Tenía un poco de escepticismo del juego, ya sabéis como están las cosas últimamente con todas las semanas el lanzamiento del año, pero el éxito de Paleo superó esa barrera ampliamente, así que ya me picaba la curiosidad. El hecho de que puedas ir conociendo las cartas, pero que no sabes cuál te va tocar (bien sea porque las tenga un compañero o porque las descartemos para cumplir una misión) hace que siempre tengas que estar pendiente de cualquier cosa que pueda pasar, colaborar y ponerte de acuerdo con los compañeros para escoger la opción más beneficiosa que podría no ser la tuya.

Además, sumado a todo esto, hay que decir que el juego entra por los ojos, con todo el arte muy cuidado, tanto de las cartas como de los elementos de alrededor (expositor de inventos, cementerio, tableros…) Se nota que el autor paleontólogo (o historiador no recuerdo muy bien) También, pese a que solo eche una partida, me parece que es un juego muy rejugable, con una especie de campaña y la posibilidad de mezclar módulos de la manera que queramos pudiendo hacer casi infinitas posibilidades de partidas.

Para terminar

Ya para ir terminando estas impresiones de Paleo, decir que estamos ante un juego colaborativo con unos toques novedosos que al menos yo no vi en ningún juego. Sin duda da un aire fresco el tema de la “elección del peligro” a sortear. Un juego en el que tienes que estar en comunicación constante con los compañeros para poder sortear estos peligros. En función del escenario, me da la sensación que vas a ir necesitando unas cosas u otras, pero al menos en el que yo jugué, suele ser bueno tener algo de todas las herramientas, y claro… Siempre faltan cosas.
Un juego muy temático, quizás no tanto narrativo (aunque la campaña va contando una evolución) que me gusto jugar. Si tengo la posibilidad le daré más partidas, y de dar las suficientes hacer una entrada de Falando De

Imágenes tomadas de la página de la editorial

Deja una respuesta