Güei tenemos les primeres impresiones de Paris Nuevo Edén, un xuegu que traxo en castellán Tranjis Games.
Asturianu
Poniendose en contestu de «París Nuevo Edén»
La ciudá de París, y casi toa Europa, foi destruía casi por completo por una catástrofe inconcebible, agora ta recubierta de vexetación. Los sobrevivientes aúnen esfuerzos pa reconstruyir la ciudá y seya un nuevu edén. Tenemos un añu pa reconstruyir la ciudá cola ayuda de los supervivientes y tratar de superar toles adversidaes.
Primeres impresiones de «París Nuevo Edén»
Vamos coles primeres impresiones d’esti xuegu que nos traxo en castellán l’editorial Tranjis Games. Tratase d’un xuegu del tipu «Eurogame» nel que la mecánica principal ye la de garrar dados pa facer mayoríes y a partir d’ellos construyir la ciudá de la meyor manera.
El xuegu va desarrollase a lo llargo de 4 turnos, que van coincidir coles 4 estaciones, qu’en ca un nos va dicir una manera de puntuar. La forma de xugar ye bien cenciella, garres un dadu d’una llocalización y apliques l’acción del sitiu. Estos dados son supervivientes de la ciudá, vamos tener de varios tipos: granxeros, científicos, obreros… Con ellos fadremos les mayoríes pa escoyer primero los edificios de los sos tipos.
Pero caro, facer crecer la población tien coste, hai que dayos de comer. Esto ye per importante porque tolos turnos vamos puntuar pola cantidá de población, pero solo si podemos alimentalos. Esto fai que tengas que midir bien los edificios qu’escueyes (que tamién te puen dar población) ya que lo que ganes por un llau pues perdelo por otru.
Pa finar
Estes primeres impresiones de «París Nuevo Edén» dexaronme un bon sabor de boca, dicir que pudi echa-y una partía a 4 xugadores y, salvo’l primer turnu nel que tábamos tos aprendiendo a xugar, fizoseme bastante áxil. Tengo pendiente xugalu tamien a dos, a ver si la eleición de dados resientese un poco, o escala bien a esti númberu. N’un principiu diría que meyor a 4 porque te fai tomar más decisiones en cuanto a que dadu coyer, pero veremoslo cuando pueda xugalu otra vez.
Ye d’agradecer que s’explique rápido y que seya fácil de montar, dalguna vez los eurogames pequen d’una preparación demasiao llarga y eso, al menos en casa, fai que cueste más sacalos a la mesa. Lo que si me paez ye que’el tema nesti casu ye esti como pudiera ser otru cualquiera, no obstante nesti tipu de xuegos ye algo que pasa habitualmente.
Y na más pa estes primeres impresiones de «París Nuevo Edén», veremos na futura entrada de Falando de… si caltengo les sensaciones o si tras el pasu les partíes el xuegu queda cortu.
Imaxe tomá de la editorial (Tranjis games)
Castellano
Poniéndose en contexto de París Nuevo Edén
La ciudad de París, y casi toda Europa, fue destruida por completo tras una catástrofe inconcebible, ahora está recubierta de vegetación. Los supervivientes aúnan esfuerzos para reconstruir la ciudad y sea un nuevo Edén. Tenemos un año para reconstruir la ciudad con la ayuda de los supervivientes y tratar de superar todas las adversidades.
Primeras impresiones de «París Nuevo Edén»
Vamos con las primeras impresiones de este juego que nos trajo en castellano la editorial Tranjis Games. Se trata de un juego de tipo “Eurogame” en el que la mecánica principal es la de coger dados para hacer mayorías y a partir de ellos construir la ciudad de la mejor manera.
El juego se va a desarrollar a lo largo de 4 turnos, que van a coincidir con las 4 estaciones, que en cada una nos va a decir una manera de puntuar. La forma de jugar es muy sencilla, coges un dado de una localización y aplicas la acción del sitio. Estos dados son supervivientes de la ciudad, vamos a tener de varios tipos: granjeros, científicos, obreros… Con ellos haremos las mayorías para escoger primero los edificios de sus tipos.
Pero claro, hacer crecer la población tiene coste, los hay que alimentar. Esto es muy importante porque todos los turnos vamos a puntuar por la cantidad de población, pero solo si podemos alimentarlos. Esto hace que tengas que medir bien los edificios que escoges (que también te pueden dar población), ya que lo que ganes por un sitio puedes perderlo por otro.
Para terminar
Estas primeras impresiones de «París Nuevo Edén» me dejaron un buen sabor de boca, decir que pude jugar una partida a 4 jugadores y, salvo el primer turno que estábamos todos aprendiendo a jugar, se me hizo bastante ágil. Tengo pendiente de jugarlo a dos, a ver si la elección de dados se resiente un poco, o escala bien a ese número. En un principio diría que a 4 mejor porque te hace tomar más decisiones en cuanto a que dado coger, pero lo veremos cuando pueda jugarlo otra vez.
Es de agradecer que se explique rápido y que sea fácil de montar, alguna vez los eurogames pecan de una preparación demasiado larga y eso, al menos en casa, hace que nos cueste más sacarlos a la mesa. Lo que si me parece que el tema en este caso es este como pudiera ser otro cualquiera, no obstante en este tipo de juegos es bastante común.
Y nada más para estas primeras impresiones de París Nuevo Edén», veremos si en la futura entrada de Falando de… mantengo las sensaciones o si tras el paso de las partidas el juego se queda corto.
Imagenes tomadas de la editorial (Tranjis games)