Fai la llabor de mapear el reinu de Nalos y convertite nel mayor cartógrafu del Reinu. Güei falamos de Cartógrafos, un xuegu de tipu ¿Roll?&Write que nos trai l’editorial Gen X Games.
Asturianu
Ficha:
- Xugadores: 1-100
- Duración: 30-45 min
- Edá: 10+
- Editáu por: Gen X Games
- Autor: Jordy Adan
- Ficha na BGG
Conteníu:
- 1 Reglamentu
- 100 Fueyes de Mapa
- 41 Cartes
- 4 Llápices
De que va Cartógrafos
La reina Gimnax quier recuperar les tierres del norte, como cartógrafos al so serviciu envianos a mapear el territoriu p’asina reclamalu pa si. Los decretos de la reina van dicite que tierres son les más cotizaes, pero tener curiáu… El Dragul ta al acechu y nun vos lo va poner fácil.
Bienveníos a Cartógrafos, un xuegu de tipu ¿Roll?&Write nel universu de Roll Player (del cuál espero falavos pronto). Llueu vemos el porque pongo’l Roll n’interrogantes.
¿Cómo se xuega a Cartógrafos?
Preparar la partía
Los xuegos Roll&Write suelen carauterizase por ser rápidos y cenciellos de preparar, esti nun va ser menos.
Lo primero de to ye da-y una fuella de mapa y un llápiz a ca xugador. Na fueya apunten el so nome, y el titulo asina como un escudu d’armes (estos dos caberos son opcionales)
Tres d’esto, organizamos les cartes de decretu en fila boca enriba y n’orde alfabéticu. Dempués, separamos les cartes de puntuación en 4 montones según los dorsos de les cartes, embaraxamos y robamos una carta de ca un de los montones que diremos poniendo n’orde baxo les cartes de decretu, el restu va pa la caxa. Esto van ser les formes que tenemos pa puntuar.
Ya tamos finando, toca coyer les cartes d’estación y ponemosles boca enriba faciendo un montón n’orde siendo la primavera la primera de toes. Baraxamos tamién les cartes d’embosca y d’esploración por separao faciendo dos mazos. Robamos la primera carta d’emboscá sin mirala y baraxamosla nel mazu d’esploración
Y ya ta! Agora toca ponese a xugar.
Entamamos a xugar.
La partía va desarrollase nes 4 estaciones que comentamos n’antes, estes a su vez dividense en múltiples turnos qu’a su vez dividense en fases. Ye mui cenciello ya veréis. Vamos a entamar poles fases.
Fase d’esploración
La primera fase de toes ye la fase d’esploración. Ye tan fácil como robar una carta del mazu d’esploración. Si la carta que robes ye una carta de ruines, robes otra y ponesla encima hasta que te salga una carta d’esploración «normal»
Fase de dibuxo
Una vez tengamos esto, vamos a la fase de dibuxo. Equí ye onde ta la chicha del xuegu. Tolos xugadores al mesmu tiempu tienen que dibuxar la forma de la carta d’esploración y rellenala con un de los tipos de terreno que traiga la carta. Eso sí con unes regles:
- Les nueves formes nun se puen superponer a otres
- No tien que ser dibuxa axacente a otra previa
- Pues xirar la forma como quieras pa poder encaxala nel mapa
- Dempués de dibuxar, rellenes la forma col tipu terrenu elexiu.
- Si nun pues dibuxar la forma legalmente, rellenes un huecu col tipu terrenu escoyíu
- Si rellenes los 4 espacios adyacentes aun espaciu de montaña, rellenes el siguiente símbolu de la llista de monedas.
Esto val pa les cartes d’esploración normales, pero hai dos tipos que son un poco especialines.
La primera ye les ruines, ya falamos d’elles. Nesti casu ties que dibuxar la forma escoyía de tal manera que tape un recuadru con ruines, si no pues… Dibuxes un recuadru en cualquier llau.
La otra ye les cartes d’embosca. Nesti casu tenemos que dar la nuesa fueya al xugador d’al llau, nel sentíu que nos diga la carta. Esti va ser el que nos dibuxe la embosca, obviamente en un sitiu que nun nos convenga muncho. Esto ye per importante, porque si cuando puntuamos nun tenemos rellenaos tolos espacios adyacentes a un espaciu de monstruo… Perdemos un puntu por cada espacio. Esta carta una vez resuelta descartase.
Fase de chequeo.
N’esta fase miramos el limite de tiempu de la estación que teamos (númberu d’enriba de la carta d’estación) y comparamos colos valores de tiempu de les cartes d’esploración. Si se llega o se pasa, pasamos al fin de la estación. Si non… tornamos a la fase d’esploración
Final d’estación
Si na fase de chequeo llegamos al momentu de llanzar esta fase facemos lo siguiente.
- Esaminamos los decretos, y puntuamos en función de los que ten activos na estación. Apuntamos nes casilles correspondientes
- Apuntamos una estrella por cada moneda acumulá
- Perdemos una estrella por cada espaciu vaciu adyacente a un espaciu de monstruu
Tres d’esto, si nun tamos n’iviernu preparamos la siguiente estación que ye embaraxar el mazu d’esploración añadiendo una nueva carta de embosca (sí, si nun salio n’esta estación na siguiente hai dos en mazu :P) y poniendo enrriba la carta de la nueva estación.
Como se gana.
Una vez que finemos toles estaciones, sumamos les estrelles totales. el que mas tenga ye el cartografu mayor del reinu!
Modo solitariu.
El xuegu trai un modu solitariu que ye prauticamente igual al normal. Lo único que cambia ye que cuando te salga una carta d’embosca, tienes que dibuxalo lo más ceo posible de la esquina que t’indique la propia carta. Si se diera’l casu de nun poder dibuxala… Inores esa carta d’embosca.
La puntuación cambia, teniendo que restar el númberu marcao abaxo a la drecha de toles cartes de puntuación.
Y llueu compares la puntuación con una tabla que vien nel manual, pa ver cuan finu yes cartografiando!
Opinión Personal.
Vamos cola opinión de Cartógrafos, esti xuegu que nos trai Gen X Games en castellán (tamién traxo’l padre, Roll Player). Si vos digo la verdá, creo que ye l’únicu xuegu d’esti tipu que tengo na ludoteca. Si que xugué a dalgún Roll&Write pero nunca lliegue a mercar un.
Lo primero que voi dicir ye de la mecánica, nun ye Roll&Write al usu ya que nun hai dados, podemos nomala Draw&Write? Nun se si esisti’l términu pero paezme bastante pegadizu. Como os comente n’antes son xuegos que suelen tar diseñaos pa xugalos relativamente rápido y pa un númberu elevau de xugadores, ya veis que nesti casu’l xuegu marca 100 , imaxino que porque ye el númberu de fueyes, pero podien ser infinitos si quixéramos o pudiéramos :P. Esto fai qu’l’espectru de públicu al que lu puedas sacar ye mui eleváu.
Y ya nun solo por xugadores, sino por dificultá. El xuegu basase en facer unos puzzles en función de les puntuaciones de l’estación actual, sin dexar de mirar el restu decretos. Si vamos a lo básico ye eso. Llueu ta el tema de les emboscaes y les ruines, pero eso nun dexa de ser dificultaes añadíes al puzzle d’intentar cuadrar to nel mapa. Amás, el xuegu ye prauticamente un multisolitariu, salvo nes emboscaes polo qu’escale perfeutamente. Esto fai tamién que’l modo solitariu seya entreteníu, anque pa mi quiciabes prefiero xugalu con xente, esi puntin d’intereación nes emboscaes creo que ta perguapu
Nel tema de ilustración paezme un xuegu correutu, nun ye lo más guapo que pueas xugar pero ni de lloñe lo más feo. Diría qu’incluso a primera vista prestame má les ilustraciones qu’el Roll Player.
Quiciabes un pero que pone-y ye la escasez de cartes de puntuación. Hai cuatro cartes de ca tipu, y sí, ya se que se puen dar un montón de posibilidaes. Pero a na que xuegues un poco van repetise cartes, a mi no se me fizo repetitivo les veces que lu xugué, tamién ye verdá que no lo faigo de siguío. Otru pue ser qu’en función de les cartes de puntuación que te toquen, seya mui dificil puntuar. A más xugadores igual nun se nota tanto, al final ye competir contra otros y el que más tenga gana, pero en solitariu tíes que medite contra’l xuegu y marcate lo bien que lo ficiste una tabla. Dalguna vez el resultáu final foi un esperpentu, pudiendo llegar a negativo incluso.
Resumen final
Vamos col resumen final d’esti Cartógrafos, un xuegu nel la complicación nun ta nes regles, sino en construyir bono’l puzzle. Un xuegu que pues sacar a cualquier persona y qu’espliques n’un momentin. De preciu axustáu, al rodiu de 20€ y que de xuru va prestate xugar, si te gusten los puzzles caro.
De lo malo podría ser que si xuegues munchu de siguío pueas llegar a quemalu y qu’a veces puntuar, sobre to en solitariu, pue volvese un calvariu.
Cartógrafos va prestate si:
- Prestente los puzzles
- Quies un xuegu pa xugar con muncha xente
- Busques un xuegu nel que la partida nun se te vaya mui llarga.
Cartógrafos nun te va prestar si:
- Nun te presten los puzzles
- Busques un xuegu de cabecera, pa sacalu ca poco
- Lo de dibuxar no te mola muncho.
Castellano
Ficha:
- Jugadores: 1-100
- Duración: 30-45 min
- Edad: 10+
- Editado por: Gen X Games
- Autor: Jordy Adan
- Ficha BGG
Contenido:
- 1 Reglamento
- 100 Hojas de Mapa
- 41 Cartas
- 4 Lápices
De que va Cartógrafos
La reina Gimnax quiere recuperar las tierras del norte, como cartógrafos a su servicio nos envía a mapear el territorio para así reclamarlo para si. Los decretos de la reina te van a decir que tierras con las más cotizadas, pero ten cuidado… El Dragul está al acecho y no te lo va poner fácil.
Bienvenidos a Cartógrafos, un juego de tipo ¿Roll?&Write en el universo de Roll Player (del cual espero hablaros pronto). Luego vemos el porque pongo el Roll entre interrogantes
¿Cómo se xuega a Cartógrafos?
Preparar la partida
Los juegos Roll&Write se suelen caracterizar por ser rápidos y sencillos de preparar este no va ser menos.
Lo primero de todo es dar una hoja de mapa y un lápiz a cada jugador. En la hoja apuntaremos el nombre y el título, así como un escudo de armas (estás dos últimas son opcionales.)
Tras esto organizamos las cartas de decreto, en fila bocarriba y en orden alfabético. Después separamos las cartas de puntuación en 4 montones según los dorsos de las cartas, embarajamos y robamos una carta de cada montón y la vamos poniendo debajo de las cartas de decreto en orden. El resto va para la caja. Esto va ser las formas que tenemos que puntuar.
Ya estamos terminando, toca coger las cartas de estación y ponerlas bocarriba haciendo un montón y en orden, siendo la primavera la primera de todas. Barajamos también las cartas de emboscada y de exploración por separado, haciendo dos mazos. Robamos la primera carta de emboscada y sin mirarla la barajamos en el mazo de exploración.
Y ya está! Ahora toca ponerse a jugar.
Empezamos a jugar.
La partida se va a desarrollar en las 4 estaciones que comentamos antes, estas a su vez se dividen en múltiples turnos que a su vez se dividen en fases. Es muy sencillo, ya veréis. Vamos a empezar por las fases.
Fase de exploración
La primera es la fase de exploración. Es tan fácil como robar una carta del mazo de exploración. Si la carta que robas es de ruinas, robas otra y la pones encima hasta que salga una carta de exploración normal.
Fase de dibuxo
Una vez tengamos esto, vamos a la fase de dibujo. Aquí es donde esta la miga del juego. Todos los jugadores al mismo tiempo tienen que dibujar la forma de la carta de exploración y rellenarla con uno de los tipos de terreno que traiga la carta. Eso sí, con unas reglas:
- Las nuevas formas no se pueden superponer a las existentes
- No tiene que ser dibujada adyacente a otra previa
- Puedes girar la forma como quieras para poder encajarla en el mapa
- Después de dibujar, rellenes la forma con el tipo de terreno elegido.
- Si no puedes dibujar la forma legalmente, rellenas un hueco con el tipo terreno escogido
- Si rellenes los 4 espacios adyacentes a un espacio de montaña, rellenas el siguiente símbolo de la lista de monedas.
Esto vale para las cartas de exploración normales, pero hay dos tipo que son un poco especiales.
La primera son las ruines, ya hablamos de ellas. En este caso tienes que dibujar la forma escogida de tal manera que tape un recuadro con las runias, si no puedes… Dibujas un recuadro en cualquier lado.
La otras es las cartas de emboscada. En este caso tenemos que dar nuestra hoja al jugador de al lado, en el sentido que no indique la carta. Este va a ser el que nos dibuje la emboscada, obviamente en un sitio que no nos convenga mucho. Esto es muy importante, porque si cuando puntuamos no tenemos rellenados todos los espacios adyacentes a un espacio de monstruo… Perdemos un punto por cada espacio. Esta carta una vez resuelta se descarta.
Fase de chequeo.
En esta fase miramos el limite del tiempo de la estación que estemos (número de arriba de la carta de estación) y comparamos con los valores del tiempo de todas las cartas de exploración. Si se llega o se pasa, pasamos al fin de estación. Si no… volvemos a la fase de exploración.
Final d’estación
Si en la fase de chequeo llegamos al momento de lanzar esta fase, hacemos lo siguiente.
- Examinamos los decretos, y puntuamos en función de los que esten activos en la estación. Apuntamos en las casillas correspondientes
- Apuntamos una estrella por cada moneda acumulada
- Perdemos una estrella por cada espacio vació adyacente a un espacio de monstruo
Tras de esto, si no estamos en invierno, preparamos la siguiente estación que es embarajar el mazo de exploración añadiendo una nueva carta de emboscada (sí, si no salio en esta estación en la siguiente hay dos :P) y poniendo arriba la carta de la nueva estación
Como se gana.
Una vez que terminemos todas las estaciones, sumamos las estrellas totales. El que más tenga es el cartógrafo mayor del reino!
Modo solitario.
El juego trae un modo solitario que es prácticamente igual al normal. Lo único que cambia es que cuando te salga una carta de emboscada, tienes que dibujarlo lo más cerca posible de la esquina que te indique la propia carta. Si se diera el caso de no poder dibujarla… Ignoras esa carta de emboscada.
La puntuación cambia, teniendo que restar el número marcado abajo a a la derecha de todas las cartas de puntuación.
Y luego compares la puntuación con una tabla que viene en el manual, para ver cuan bueno eres cartografiando!
Opinión Personal.
Vamos con la opinión de Cartógrafos, este juego que nos trae Gen X Games en castellano (también trajo el padre, Roll Player). Si os digo la verdad, creo que es el único juego de este tipo que tengo en la ludoteca. Si que jugué a algún Roll&Write, pero nunca llegue a comprarlo.
Lo primero que voy a decir es que la mecánica, no es Roll&Write al uso ya que no hay dados, podemos llamarla Draw&Write? No se si existe este termino existe pero me parece bastante pegadizo. Como os comenté antes son juegos que suelen estar diseñados para jugarlos relativamente rápido y para un número elevado de jugadores, ya veis que en este caso el juego marca 100, imagino que es porque es el número de hojas, pero podían ser infinitos si quisiéramos o pudiéramos 😛 Esto hace que el espectro de público al que lo puedes sacar es muy elevado
Y ya no solo por los jugadores, sino por la dificultad. El juego se basa en hacer unos puzles en función de las puntuaciones de la estación actual, pero sin dejar de mirar al resto de decretos. Si vamos a lo básico es eso. Luego está el tema de las emboscadas y las ruinas., pero eso no deja de ser dificultades añadidas al puzle de intentar cuadrar todo en el mapa. Además, el juego ye prácticamente un multisolitariu, salvo en las emboscadas por lo que escala perfectamente. Esto hace que el modo solitario sea entretenido, aunque para mi quizás prefiero jugarlo con gente, ese puntin de interacción en las emboscadas creo que está muy bien
En el tema de ilustración me parece un juego correcto, no es de los más bonitos pero ni de lejos el más feo. Diría que incluso a primera vista me gustan más las ilustraciones que las del Roll Player
Quizás un pero que ponerle es la escasez de cartas de puntuación. Hay cuatro cartas de cada tipo, y sí, ya se que se pueden hacer muchas combinaciones. Pero a nada que juegues un poco van a repetirse cartas, a mi no se me hizo repetitivo las veces que lo jugué, también es verdad que no lo hago de seguido. Otro puede ser que en función de las cartas de puntuación que te toquen, sea muy difícil puntuar. A más jugadores igual no se nota tanto, al final es competir unos contra otros y el que más tenga gana, pero en solitario tienes que medite contra el juego y te marca lo que lo hiciste una tabla. Alguna vez el resultado final fue un esperpento, pudiendo llegar a negativo incluso.
Resumen final
Vamos con el resumen final de este Cartógrafos, un juego en el que la complicación no está en las reglas, sino en construir bien el puzzle. Un juego que puedes sacar a cualquier persona y que explicas en un momento. De precio ajustado, alrededor de 20€ y que seguro te va gustar jugar, si te gustan los puzles claro.
De lo malo podría ser que si lo juegas mucho puedas llegar a quemarlo y que a veces puntuar, sobre todo en solitario, puede volverse un calvario.
Cartógrafos te va gustar si:
- Te gustan los puzzles
- Quieres un juego para jugar con mucha gente
- Buscas un juego en el que la partida no se te vaya muy larga
Cartógrafos no te va gustar si:
- No te gustan los puzzles
- Buscas un juego de cabecera, para sacar cada poco.
- Lo de dibujar no te gusta mucho.