Un de los principales, de los munchos, acontecimientos de la 2ª Guerra Mundial foi l’operación Overlord. El 6 de xunu de 1944, el Día D, marca l’aniciu col desembarcu de les tropes aliaes nes sableres de Normandia. En D-Day-Dice s’intenta reflexar esto, cola opinión n’asturianu.
Ficha:
- Xugadores: 1-4
- Duración: 45 min
- Edá: 14+
- Editáu por: Maldito Games
- Autor: Emmanuel Aquin
- Ficha BGG
Contenido
- 12 mapas de batalla (6 a doble cara)
- 28 dados (24 de RBA y 4 de AME)
- 4 dados d’unidá
- 104 cartes
- 30 fiches
- 4 fueyes d’ayuda
- 4 cartes de recursos
- Reglamentu y Llibru d’Escenarios
¿De qué va D-Day Dice?
Normandia, 6 de Xunu de 1944. Los aliaos entamen les maniobres de l’operación Overlord. Milenta de soldados diben desembarcar nes sableres pa tomales ante la defensa de les tropes dirixies por Rommel. Tomar eses tiestes de sablera yeera un oxetivu estratéxicu, xugabense munchu. Ta nes vueses manos consiguilo.
En D-Day Dice vamos a tomar el control d’una unidá de los exércitos aliaos qu’intentaben tomar les sableres, o l’oxetivu que toque nes escenariu. PA ello vamos valenos d’unos dados (ablucaos eh 😛 ) y una mecánica que noma RBA. Vamos ver como se xuega y l’opinión final.
Como se xuega
Preparación
Vamos ver como se prepara una partía pa xugar. Vais ver que ye mui cenciello.
Lo primero de to ye escoyer un pais entre los que trai’l xuegu, y coyeremos el su dadu d’unidá, carta de recursos y cartes d’especialistes.
Tres d’esto, escoyemos l’escenariu a xugar. Coyeremos su equipu especial y ponemoslo nel centru la mesa. Una vegada esto, colocamos los nuesos dados d’unidá na posición inicial del mapa de batalla cola cara d’un galón visible.
Ya tamos finando, toca colocar les cartes d’especialistes cualificáos y únicos al alcance de tos los xugadores, asina como les cartes d’equipu indicaes nel escenariu según el númberu de xugadores. El restu de cartes d’equipu tornen a la caxa. Colocamos tamién el mazu de condecoraciones.
Y pa finar, anotamos na carta de recursos los qu’indique la posición d’aniciu nel mapa, amás de llevar a la nuesa mano les cartes d’especialistes. Tomamos dos dados roxos, dos blancos y dos azules (RBA) y tamos llistos pa xugar.
Como se xuega a D-Day Dice
En D-Day Dice tenemos turnos que se dividen en 6 fases nes que los xugadores xugarán simultáneamente. Eso sí, nun se pue pasar d’una fase a otra hasta que tos finaren la fase actual. Vemos per enriba eses fases.
Fase 1 : Llanzar dados
Na fase 1, la fase de llanzar los dados. Nesta fase llanzamos los 6 dados y miramos el resultáu. Tres d’ello, tenemos que bloquiar al menos dos. Podremos llanzar el restu hasta dos vegaes más. Rellances, o non, dexamos los resultaos visibles ya qu’esto sedrá la tirá final.
Equí tenemos que poner especial güeyu a los resultaos que necesitemos: más tropes, más puntos d’equipo… Ya les combinaciones Roxo, Blanco y Azul (RBA) puesto que nos darán bonificaciones que variaran en función del pais qu’escoyimos. Existen un par de consideraciones, la primera ye que por ca cada calavera que saquemos na tirada final, cancelamos otru dadu y que si sacamos escalera (un dadu con ca cara) recibimos una condecoración. Les calaveres nun anularíen nengún dadu en casu d’escalera u tener RBA con elles.
Fase 2: Mantenimientu
Nesta fase, aplicamos los resultaos que tuviéramos na tirá final. Aplicamos los RBAs, apuntamos na carta de recursos los resultaos, coyemos condecoraciones si tenemos escalera…
Fase 3: Axuste de dado d’unidá
El dadu d’unidá cumple dos funciones, la nuesa posición nel campu de batalla y como progresamos nel sector actual. Nesta fase tenemos qu’añadir un galón al nuesu dadu. Si tenemos tres galones, o un escudu tendremos que poner el dadu p’avanzar nesti turnu (flecha roxa). Si usamos l’habilidá de RBA Gritu de Batalla, pondremos el dadu nes dos fleches verdes.
Fase 5: Recluta 1 especialista/ Encuentra 1 equipo / Roba una condecoración
Lliteralmente, podremos reclutar 1 especialista, atopar un equipo o robar una condecoración. Pa ello gastaremos los puntos d’estrella, puntos d’equipo y puntos de valor respeutivamente. Los puntos a gastar sedrán en función del especialista o equipu en cuestión. Les condecoraciones siempre valen 6 puntos de valor.
Como aclaración, los especialistes cuenten como una tropa más polo que se puen sacrificar y les cartes d’equipo son d’un solu usu.
Fase 5 : Movimientu
La fase de movimientu de les unidaes de nueso. Solo se pue mover una vegada por turnu, y debe facer ortogonalmente. Nun ye obligatoriu movete salvo qu’el dadu d’unidá indique lo contrario. Lo que si se debe de facer ye gastar el valor necesario qu’indica el sector, asina como cumplir cualquier otru requisitu que tuviere.
Fase 6 : Combate
Equí les unidaes entrarán en combate coles defenses del sector. Tendremos que baxar tantes tropes de la nuesa carta de recursos como’l valor de defensa del sector (más cualquier dañu especial que tenga, como ametralladores)
Fin de la partía
Diremos realizando turnos consecutivos, con toles fases gasta que se produzca’l fin de la partía ¿Cuando ye? Pues ganaremos si toles unidaes participantes tomen el bunker. Perderemos cuando cualquier unidá se quede sin soldáos o te obligá a mover y nun pueda cumplir los requisitos del sector (falta de valor, oxetos…)
Opinión final de D-Day Dice
Ya fai tiempu que falaremos de les Primeres impresiones de D-Day Dice, de fechu creo que foi una de les primeres entraes del blogue. Ya tocaba una revisita pa ver una opinión final d’esti xuegu.
Como vengo camentando na entrada, D-Day Dice vien a recrear l’escenariu hestóricu de la Segunda Guerra Mundial que se dio en Normandia, en xunu de 1944. El xuegu trai escenarios hestóricos, como les diferentes sableres, la toma del ponte Pegasus… Intentando tener un rigor hestóricu. Lo cierto ye que nun se si se definiría como un wargame nel sentíu estrictu de la pallabra serialo. Xuegu de guerra. El xuegu rixese por unos dados, polo cuál esiste esi factor d’azar, pero ye un azar controláu ya que te permiti rellanzar en varies ocasiones con un componente de forzar la sorte mui marcáu cuando intentamos atopar les combinaciones RBA pa tener mayores recompenses. A xugadores que no yos peste esti aspeutu pue ser el xuegu nun-yos llame demasiao, a mi paezme mui temáticu y y que te lleva a crear una estratexa.
M’esplico. To’l tema d’atopar tropes, reagrupase nes sableres, atopar petos diseminaos por ella, aficiones de valor… Dende mi desconocimientu total d’aiciones béliques creo que ye mui temático y fai “revivir” lo que pudo pasare ellí, entiendase sin l’horror asociáu a esi tipu de situaciones. El como plantegues l’escenariu, cuando avanzar, cuando permanecer a cubiertu incluyío baxo fuegu enemigu, dame esos efeutos de ser el llider d’una d’eses unidaes, na que l’oxetivu ye lo primordial pero’l como consiguilo antoxase clave si nun quies que la to unidá seya destruyía na sablera (o en cualquier sector) en sin cumplir l’oxetivu.
El xuegu dispon de dellos escenarios, nos que los oxetivos van cambiando. Amás, como ca unidá tien carauterístiques diferentes, nes sos bonificaciones RBA, faenles diferentes. Nun son cambios mui grandes, no ye un xuegu asimétricu. Pero si lo suficiente como pa da-y esa rexugabilidá. Si xuntes escenarios colos 4 paises disponibles ties pa unes cuantes partíes. También creo qu’escala bono a cualquier númberu de xugadores. Basicamente ye lo mesmo, sol oqeu podrás intercambiar oxetos ydalgunos bonos RBA sofiten tropes aliaes. Podría dicise que ye más cenciello, pero… si muerte una de les tropes, por mala suerte por exemplu, perdimos tos. Añade-y un poco d’estratexa si m’apuráis. No obstante en solitario esfrutase munchu y nun creo que varíe en na l’esperiencia.
Producción.
Vamos falar un poco de la producción del xuegu. En llinia xenera podríamos dicir que ta bono. Nun hai grandes defeutos de producción. Da fechu, vien con un insertu, tableros de grosor bonu, etc. Sí que pudiéramos dicir que les cartes de recursos desmontense con bastante facilidá. De fechu llei a delles persones que los tuvieron que pegar. Tamién camentar que los huecos del insertu pa les cartes no solo que, creo, nun entraríen enfundaes (tampoco creo que se necesite, la verdá) pero cuesta munchu sacales. Sí, esto ye una fatá como un pianu. Selo, pero dame muncha guerra jaja. Tanto que dientro de la caxa tengo una cucharilla de plásticu pa poder sacales del insertu XD
Resumen final
Vamos con el resumen final de este D-Day Dice, un ¿wargame? que funciona a base de dados en el que recrearemos los eventos ocurridos durante la operacion Overlord y los desembarcos aliados en las playas de Normandia. Un juego que al ser de dados tiene un componente de azar, pero que se intenta paliar con reintentos en las tiradas. Yo esto lo veo temático, pero si a alguien no le convence el azar esto puede que le eche para atrás. Podriamos decir que si no te apasiona mucho el tema podría hacerse repetitivo el tema. Básicamente es ir tirando dados para poder avanzar en los sectores del escenario. Pero si te gusta, vas a encontrar un juego que te evoca mucho y que tiene una duración muy controlada no llegando a la hora de juego entre preparación y partida.
Veolu un xuegu mui rexugable na so caxa d’aniciu, con dellos escenarios y tropes que si bono estes saberes nun cambien munchu unes d’otres, da-yos esi toque de que tienes qu’orientalo de una forma diferente. Lo mesmo podemos dicir de la escalabilidá, nun cambia apenes el desendolcu del xuegu en función del númberu de xugadores. Faese to igual y al mesmu tiempo. En cuanto a la producción, si que pudiere tener aspeutos meyorables, pero ye dalgo que nun t’impide xugar ni muncho menos, pudieren ser coses de tiquis miquis, pero taba bono reparar n’elles. En llinia xeneral nun hai quexa
Finando
A mi personalmente ye un xuegu, que cuando lu saco me lo paso bono. Dame esa tensión de la toma de les sableres, y sufro en ca avance de les tropes polos diferentes sectores nun tiempu axustáu que fai que nun da pereza sacalu. Y amás, ya sabéis que me presta munchu’l tema… Asina qué… 😀
D-Day Dice va prestate si…
- Quies un xuegu de la 2GM
- Prestente los xuegos con dados
- Busques un xuegu intenso, de rápida preparación
- Busques un xuegu que funcione bono tanto en solitario como a más xugadores
- Busques un xuegu que pueas da-y partíes
D-Day Dice nun te va prestar si…
- Nun te presta’l tema de la 2GM
- Nun te presta l’azar
- Busques un xuegu con interaicción
- Nun te presten los cooperativos, o más que cooperativos que la to victoria nun dependa esclusivamente de ti.
Y na más por güei ¿Xugastis a D-Day Dice?¿Qué vos paeció? ¿Xugastis daque de la mesma temática? Contame nos comentarios! Gracies por lleer!