Esta selmana va la cosa d’animalinos de la viesca, asina que tocaba falar un poco d’Everdell, un xuegu que traxo en castellán Maldito Games. Veremos, como siempre, la preparación, como se xuega y que me paeció.
Asturianu
Ficha:
- Xugadores: 1-4
- Duración: 30-60 min
- Edá: 13+
- Editáu por: Maldito Games
- Autor: James A. Wilson.
- Ficha na BGG
Conteníu:
- 128 cartes de Construcción y Criatura
- 16 cartes d’eventu
- 11 cartes de viesca
- 30 frutos
- 30 rames
- 25 gotes de resina
- 20 piedres
- 30 fiches de puntos de victoria
- 20 fiches d’ocupación
- 24 trabayadores de madera
- 1 dadu de 8 cares
- 1 tableru+ 1 árbol de cartón
- Llosetes d’eventos iniciales
- 1 Reglamentu
De que va Everdell
N’Everdell vamos ser los llíderes d’un grupu de simpátiques criatures na misión d’asentase nun claru la viesca. Nel tiempu d’un añu natural, vamos tener que competir por facer que’l nuesu asentamientu seya’l más prolificu y el más afayadizu. ¿Sedrás quién? Pa consiguilo vamos tener qu’intentar facer combos coles cartes y optimizar los recursos al máximo. Bienveníos a Everdell.
¿Cómo se xuega a Everdell?
Preparar la partía
Preparar la partida d’Everdell ye cenciello, y el resultáu va prestate abondo. Lo primero de to ye colocar el tableru. Hasta equí va bono ;). Agora toca tomar la decisión. ¿Vais querer xugar col árbol o sin él? Vaya por delantre que l’árbol nun ye más q’un elementu decorativu. Tamién vos digo que ver el tableru montáu con él ye perguapo. La contrapartía ye que tanto desmontalu y montalu lu podáis fastidiar un poco. Esta elección va por gustos, yo si pueo pongolu na mesa.
Tres d’esto coyemos los 4 tipos de recursos que tenemos y ponemos los na su zona, vien perbien marcao nel tableru. Dempués, coyemos les cartes de viesca, embaraxamosles, y colocamosles nos claros (en función del númberu de xugadores)
Colocamos les llosetes d’eventu básicu na vera’l río y colocamos 4 eventos especiales nel árbol (si nun lu colocamos, al llau’l tableru)
Toca agora rellenar el prau. Embaraxa’l mazu principal y pon 8 cartes na zona del prau (centru del tableru), el restu metemosles dientro del árbol, o a un llau al alcance de tos.
Ya tamos finando, toca que ca xugador escueya un color y garre los trabayadores. 2 van pa la su zona y 4 pal árbol. 1 na zona de primavera, 1 na de branu y dos na seronda (si nun pusisteis l’árbol ya sabéis, na zona que designasteis). La cabera cosa que facemos ye robar cartes. El primer xugador roba 5, el segundu 6 y asina…
Ale, ya podemos xugar!
Entamamos a xugar.
N’Everdell xuegase por turnos, que no por rondes. Pue sonar un poco raro pero llueu una vez que te pones ye cenciello. Vamos con ello.
Ca xugador nel su turnu pue facer una sola vegada ca una d’estes aiciones. Estes son: colocar un trabayador, xugar una carta,preparase pa la estación.
La primera de les aiciones que podemos facer ye colocar un trabayador. Tan fácil como colocalu n’unu de los huecos disponibles. Hai que tener un poco curiáu, porque dalgunos espacios solo pue tener un trabayador (vais diferencialos porque’l circulo ta cerráu). Una vez colocáu resolvemos: coyer recursos, robar cartes, reclamar eventos, etc… (nun vamos a entrar a to, ya sabéis). El trabayador colocáu no se retira hasta que decidamos facer l’aicción de preparase pa la estación.
La segunda aición ye xugar una carta. Tenemos dos opciones, xugala de la nuesa mano o xugala del prau. El prau ye una zona común pa tolos xugadores (tos en su turnu puen xugar cartes d’ehí). Pa xugar una carta, ye perfácil, pagamos el coste en recursos. Esiste otra opción, dalguna carta qu’abaxo a la drecha pon el nome d’otra carta. Si tenemos una carta na nuesa ciudá con un nome a la drecha y si na mano o nel prau tenemos la carta con esi nome podemos xugar la carta gratis. Colocaremos la ficha d’ocupáu na carta «padre» y podemos ponela na nuesa ciudá. Solo podemos facer esto una vez por carta.
Falando un poco más de les cartes y la ciudá.
Na nuesa ciudá unicamente podemos tener 15 cartes (les d’eventu nun s’incluyen) si llegaos a esi númberu queremos xugar otra, tenemos que quitar una. Ye bono que toles cartes se vean bono, pa nun perdese nenguna habilidá.
Dicir que tamien qu’hai 5 tipos de cartes. En función de lo que faen tienen un color, vamos describiles brevemente:
- Marron viaxeru: Activase cuando se xuega y na más
- Verde producción: Activase al xugala y cuando nos preparemos pala primavera y el branu.
- Roxa destinu: Activase cuando pongas un trabayaor n’ella
- Azul Gobernanza: Da bonificaciones al xugar dalgún tipo de carta.
- Violeta prosperidá: Dan puntos al finar la partía.
La cabera de les aiciones ye preparase pa la estación. Si ya nun tienes trabayadores, nun pues xugar mas cartes o porque quies, pues preparate pa la estación. Esto ye, garrar tolos trabayadores colocaos y obtener los beneficios de la siguiente estación (más trabayadores o activar una produción en según que casu). Ye perimportante dicir que si un xugador pasa d’estacion, el restu nun tan obligaos. Por eso vos dicia n’antes que ye por turnos y no por rondes.
Pa ganar.
Cuando la partía fine, sumamos los puntos de les cartes, eventos y demás. El que más puntos tenga gana.
Y ya ta, estes son les regles básiques d’Everdel. ¿Cencielles no?
Opinión Personal.
Vamos ver que me paez esti Everdell. Voy entamar, que paez que lo toy coyendo de costume, polo más evidente. Si tu plantes Everdell n’una mesa, ye innegable que te vas parar a mirar a ver que ye esi xuegu. L’árbol da-y un aspeutu visual impresionante. Pero ya nun ye solo eso, les ilustraciones de les cartes, la disposición del tableru, los recursos que nun son meros cubos de maera… To ta fecho pa qu’el xuegu lluzca, y pa mi opinar ta fecho mui bono.
Ya metiendose en fariña, como pudisteis lleer, el xuegu en sí nun tien complicación. Coloques trabayador, xuegues carta y cambies d’estación. Salvo dalguna regla per ehí o escepción. Nun tien más. Agora bien, vamos a lo de siempre, regles cencielles nun tien na que ver con xugalu bien. Les mecániques primordiales ye la de facer «combar» les tus cartes con una xestión de los recursos y colocación de trabayadores. Si bien la primera, pa mi modu de velo, ye la principal les caberes dos son partes fundamentales del xuegu. Sin elles, nun vas ser quien facer buenos combos.
En toles partíes que xugue, el xuegu siempre m’apretó. Sobre to polos recursos, nunca me llegaben pa to lo que quería facer. Por eso ye perimportante esa gestión de los recursos, con los trabayaores y poles cartes (producción y el restu d’habilidaes). Dicir tamién que la mayoría de les partíes que xugue, ficelo o solitariu o pa dos xugaores, con ello dime cuenta que les cartes nun rotaben demasiao. Vaya por delantre qu’el xuegu funciona perfeutamente tanto a dos como a un xugador, pero el fechu de qu’el mazu de cartes nun se mueva tanto pue penalizate a l’hora de buscar los tus combos coles cartes. A más xugadores esi mazu muevese munchu más rápido, por eso pienso que a 3 o 4 xugadores lluz más.
Mentar tamién qu’el xuegu nun tien apenes interación más alla que la de quitate los huecos disponible so xugar cartes del prau que te interesen. Esto, a más xugadores acentuase más obviamente. Tampoco ye un xuegu tematicu, les ilustraciones nun queden mal y nun se ve que te metíu a calzaor, pero pudiera ser otru cualquiera y nun pasaba na, el xuegu sedría el mesmu.
Por otra parte, al xuegu ties que da-y partíes. Tienes que dailes y soportales, tien bastantes cartes y va llevate unes cuantes veles toes , conoceles y buscayos les sinergies entre sí. Tamién va llevata a que si das con dalgún collaciu que lu coñozca bien, pue date pal pelo na puntuación final. Ties que ser consciente d’eso.
Ya pa finar, pue decise que ye un xuegu caru, un poco sobre produciu. Si nos vamos a la base ye un xuegu de cartes con unos recursos que podien ser cubos de maera y poco más. L’árbol, arte, recursos curiosos encarez el produtu, agora tamien vos digo que ye un buen reclamu y al xuegu sienta-y como aniellu al deu.
Resumen final
Vamos col resumén final d’Everdell por si nun quies lleer tol tostón d’ehí enriba. Tamos ante un xuegu de combos de cartes con llixeros toques de colocación de trabayores y xestión de recursos. El xuegu escala bono a cualquier númberu de xugadores, pero onde pa mi ye mas divertiu ye a 3 o 4. Everdell ye cenciellu, de regles y de dominar. La so dificultá ye facer bien esa xestión de los recursos y conocer bono les cartes pa tirase al combo más efeciente. Y ya por dicir lo evidente, el xuegu ye perguapu y mui afallaizu de xugar, pero pue ser algo caru. Lo guapo tamién se paga.
Everdell va prestate si:
- Afayente los xuegos de combos de cartes
- Busques un xuegu mui guapu de ver en mesa
- La xestión de recursos, aunque poca, prestate.
- Quies xuegos ensin interacción.
Everdell nun va prestate si:
- El preciu ye un problema. De xuru hai xuegos de combos más baratos, agora más guapos…
- Los combos de cartes nun son lo tuyo
- Afayate la interaccion.
- Busques al temático, si bien el tema le sienta bien, podría ser cualquier otru
Castellano
Ficha:
- Jugadores: 1-4
- Duración: 30-60 min
- Edad: 13+
- Editado por: Maldito Games
- Autor: James A. Wilson.
- Ficha BGG
Conteníu:
- 128 cartas de Construcción y Criatura
- 16 cartas d’evento
- 11 cartas de bosque
- 30 frutos
- 30 ramas
- 25 gotas de resina
- 20 piedras
- 30 fiches de puntos de victoria
- 20 fiches d’ocupación
- 24 trabajadores de madera
- 1 dado de 8 cares
- 1 tablero+ 1 árbol de cartón
- Losetas d’eventos iniciales
- 1 Reglamento
De que va Everdell
En Everdell vamos a ser los lideres de un grupo de simpáticas criaturas en la misión de asentarse en un claro del bosque. En el tiempo de un año natural, vamos a tener que competir por hacer de nuestro asentamiento el más prolífico y hogareño. ¿Serás capaz? Para conseguirlo vamos a tener que intentar hacer combos con las cartas y optimizar los recursos al máximo. Bienvenidos a Everdell.
¿Cómo se juega a Everdell?
Preparar la partía
Preparar la partida de Everdell es sencillo, y el resultado te va gustar seguro. Lo primero de todo es colocar el tablero. Hasta aquí, todo correcto ? Ahora toca tomar la decisión ¿Vais a querer jugar con el árbol o sin él? Vaya por delante que el árbol no es más que un elemento decorativo. También os digo que ver el tablero montado con él es precioso. La contrapartida es que tanto desmontarlo y montarlo lo podáis fastidiar un poco. Esta elección va por gustos, yo si puedo lo pongo en la mesa.
Tras esto cogemos los 4 tipos de recursos que tenemos y los ponemos en su zona, viene muy bien marcado en el tablero. Después cogemos las cartas de bosque y las embarajamos, colocándolas en los claros (en función del número de jugadores)
Colocamos las losetas de evento básico en la ribera del rio y colocamos 4 eventos especiales en el árbol (si no lo colocamos , al lado del tablero)
Toca ahora rellenar el prado. Embaraja el mazo principal y pon 8 cartas en la zona del prado (centro del tablero), el resto las metemos dentro del árbol, o a un lado al alcance de todos.
Ya estamos terminando, toca que cada jugador escoja un color y coja sus trabajadores. Dos van para su zona y 4 al árbol. 1 en la zona de primavera, otro en la de verano y dos en la de otoño (si no pusisteis el árbol, ya sabéis, en la zona que designasteis). La última cosa es robar cartas, el primer jugador roba 5, el segundo 6, y así…
Ale ¡ya podemos empezar a jugar!
Empezamos a jugar.
En Everdell se juga por turnos que no por rondas. Puede sonar un poco raro pero lueg una vez que te pones es sencillo. Vamos con ello.
Cada jugador en el su turno puede hacer una sola vez cada una de estas acciones. Estas son : colocar un trabajador, jugar una carta y prepararse para la estación.
La primera de las acciones que podemos hacer es colocar un trabajador. Tan fácil como colocarlo en uno de los huecos disponibles. Hay que tener un poco de cuidado porque algunos de los espacios solo pueden tener un solo trabajador (los vais a diferenciar por tener el círculo cerrado). Una vez colocador resolvemos: coger los recursos, robar cartas, reclamar eventos, etc. (no vamos a entrar en todo ya sabéis) El trabajador colocado no se retira hasta que decidamos hacer la acción de prepararse para la estación.
La segunda de las acciones es jugar una carta. Tenemos dos opciones, jugarla de la mano o jugarla del prado. El prado es una zona común para todos los jugadores (todos en su turno pueden jugar cartas de ahí) Para jugar una carta es muy fácil, pagamos el coste en recursos. Existe otra opción, alguna carta que abajo a la derecha pon el nombre de ortra. Si tenemos una carta en nuestra ciudad con un nombre a la derecha, y si en la mano o en prado tenemos la carta con ese nombre la podemos jugar gratis. Colocaremos la ficha de ocupado en la carta padre y podemos ponerla en nuestra ciudad. Solo podremos hacer esto una vez por carta.
Hablando un poco más de las cartas y la ciudad.
En nuestra ciudad podemos tener 15 cartes (las de evento no se incluyen) si llegados a ese número quermos jugar otra, tenemos que quitar una. Es bueno que todas las cartas se vean bien, para no perderse ninguna habilidad.
Decir que hay 5 tipos de cartas. En función de lo que hacen tienen un color, vamos a describirlas brevemente:
- Marrón viajero: Se activa cuando se juega y nada más
- Verde producción: Se activa al jugarla y cuando nos preparemos para la primavera y el verano.
- Rojo destino: Se activa cuando pongas un trabajador en ella
- Azul Gobernanza: Da bonificaciones al jugar algún tipo de carta.
- Violeta prosperidad: Dan puntos al finar la partida.
La última de las acciones es preparase para la estación. Si ya no tienes trabajadores, no puedes jugar más cartas o porque quieres, puedes prepararte para la estación. Esto es, coger los trabajadores colocados y obtener lo beneficios de la siguiente estación (más trabajadores o activar una producción según sea el caso ) Es muy importante decir que si un jugador pasa de estación, el resto no están obligados. Por eso os decía antes que es por turnos y no por rondas
Para ganar.
Cuando la partida termine, sumamos todos los puntos de las cartas, eventos y demás. El que más puntos tenga gana.
Y ya está, estas son las reglas básicas de Everdell. ¿Sencillas no?
Opinión Personal.
Vamos a ver que me parece este Everdell. Voy a empezar, que me parece que lo estoy cogiendo por costumbre, por lo mas evidente. Si plantas Everdell en una mesa es innegable que te vas parar a mirar a ver que es ese juego. El árbol le da un aspecto visual impresionante. Pero ya no solo eso, las ilustraciones de las cartas, la disposición del tablero, los recursos que no son meros cubos de madera… Está todo hecho para que el juego luzca, y para mi opinar lo hace muy bien.
Ya metiéndose en harina, como pudisteis leer, el juego en sí no tiene complicación. Colocas un trabajador juegues una carta y cambias de estación. Salvo alguna regla suelta o excepción. No tiene más. Ahora bien, vamos a lo de siempre, reglas sencillas no tiene nada que ver con jugarlo bien. Las mecánicas primordiales es la de hacer «combar» las tus cartas con una gestión de los recursos y colocación de trabajadores. Si bien la primera, a mi modo de verlo, es la principal las últimas dos son parte fundamental de juego. Son ellas, no podrás hacer buenos combos.
En todas las partidas que jugué, el juego siempre me apretó. Sobre todo, por los recursos, nunca me llegaban para todo lo que quería hacer. Por eso es importante esa gestión de los recursos, con los trabajadores y por las cartas (producción y el resto de habilidades). Decir también que la mayoría de las partidas las jugué en solitario o a dos jugadores, con ello me di cuenta que las cartas no rotaban demasiado. Vaya por delante que el juego funciona perfectamente tanto a dos como a un jugador, pero el hecho de que el mazo de cartas no se mueva tanto puede penalizarte a la hora de buscar tus combos con las cartas. A más jugadores ese mazo se mueve mucho más, por eso pienso que a 3 o 4 jugadores luce más.
Comentar también que el juego no tiene apenes interacción más allá que quitarte los huecos disponibles o jugar las cartas del prado que te interesen. Esto, a más jugadores se acentúa más obviamente. Tampoco es un juego temático, las ilustraciones no quedan mal y no se que este metido a calzador, pero pudieras ser otro cualquiera y no pasaba nada, el juego sería el mismo.
Por otra parte al juego tienes que darle partidas. Tienes que darselas y las soporta, tiene bastantes cartas y te va llevar unas cuantas verlas todas, conocerlas y buscar las sinergias entre si. También te va a llevar a que si das con algún compañero que lo conozca bien, puede darte para el pelo en la puntuación final. Tienes que ser consciente de eso.
Ya para terminar, puede decirse que es un juego caro, un poco sobreproducido. Si nos vamos a la base es un juego de cartas con unos recursos que podrían haber sido cubos de madera y poco más. El árbol, arte, recursos curiosos encarece el producto, ahora bien, es un buen reclamo y le sienta como anillo al dedo
Resumen final
Vamos con el resumen final de Everdell por si no quieres leer el tostón de arriba. Estamos ante un juego de combos de cartas con ligeros toques de colocación de trabajadores y gestión de recursos. El juego escala bien a cualquier número de jugadores, pero donde para mi es más divertido esa 3 o 4. Everdell es sencillo de reglas y de dominar. Su dificultad es hacer bien esa gestión de los recursos y conocer bien las cartas para tirarse al combo más eficiente. Y ya por decir lo evidente, el juego es precioso y muy agradable de jugar pero puede ser algo caro. Lo guapo también se paga.
Everdell va gustarte si:
- Te gustan los juegos de combos de cartas
- Quieres un juego muy bonito puesto en la mesa
- La gestión de recursos, aunque poca, te gusta
- No te importa que no tenga interacción
Everdell no te va gustar si:
- El precio es un problema, seguramente hay juegos de combos de cartas más baratos. Ahora, más bonitos…
- Los combos de cartes no son lo tuyo
- Te gusta la interacción.
- Buscas algo temático, si bien el tema le sienta bien, podría ser cualquier otro