Nesti mundiu de socesos por resolver, tu y los tos collacios llamenvos pa investigar un, la muerte del Sr Walton por un de los sos invitaos. Traigovos l’opinión d’Incómodos Invitados de Megacorpin Games
Asturianu
Ficha:
- Xugadores: 3-8
- Duración: 45-75 min
- Edá: 12+
- Editáu por: Megacorping Games
- Autor: Ron Gonzalo García
- Ficha na BGG
Conteníu:
- 243 cartas de juego diferentes.
- 1 cajón de descartes.
- 1 carta d’“Información Clasificada” pa señalar la pila de descartes.
- 1 cuadernu con fueyes de siguimientu.
- 1 troquel del infame Sr. Walton para indicar el jugador inicial en ca ronda.
- 8 fiches de resolución.
- 8 pantalles pa evitar “incómodas miradas”.
- 12 fiches d’e o’ufierta.
- 4 fiches de consulta.
- 6 cartes “Perfil de sospechoso».
- 1 Reglamentu.
¿De qué va Incómodos Invitados?
Esta nueche recibistéis una llamá pa dir con urxencia a la Mansión Walton, onde vos comuniquen qu’el Sr. Walton apaeció muertu nel despachu. El paisano yera ricu, y non con munchos escrúpulos… Polo que los motivos pa matalu yeren dellos. Ye la vuesa llabor descubrir cual de los invitaos foi l’asesinu.
Incómos Invitados ye un xuegu de cartes de misteriu y deducción nel que la partía plantega escenarios dixebraos de la muerte del Sr. Walton. Vamos ver que me paeció.
¿Cómo se xuega a Incómodos Invitados?
Preparación
Pa xugar a Incómodos Invitados ties que repartir a ca xugador una fueya de siguimientu, un llápiz y una pantalla.
Agora hai que facer el mazu. En función del escenariu qu’escoyamos tenemos que facer el mazu. Na descripción del escenariu traete les 70 cartes qu’hai qu’incluir. Ye perimportante que no les miréis. Baraxa-y el mazu resultante y dar 6 cartes a ca xugador, el restu dexales nel centro la mesa. Ponemos la carta d’información clasifica al llau.
Con estes primeres cartes, vamos tachando de la fueya de siguimientu la información que tengamos pa entamar a dar col asesinu. Una vegada tengamos fecho esto. ¡Entamamos a xugar!
Como se xuega
Los turnos n’Incómodos Invitados van desendolcase en 3 fases de ca xugador y al finar la ronda la fase resolución y de descartes si la partía continua.
Vamos coles fases de xugador
Fases de xugador
La primera de toes ye la fase de consulta. Nel so turu el xugador entrugará por dos referencies distintes de les que quiera coñocer datos. Sospechosos, habitacones en cualquier combinación d’elles.
La siguiente fase ye la d’ufiertes. El resto de los xugadores escueyen, d’ente les cartes que tienen les que tengan eses referencies, les que quiera ufiertar y ponles boca abaxo col marcador de valor correspondiente a la ufierta.
Ya pa finar na fase d’intercambios, escueye con que xugadores quier cambiar. Pue escoyer varios. Tendrá que da-yos a ca un cartes pol valor igual o superior de la ufierta. Si nengún xugador ufierta, pue robar 3 cartes del mazu.
Fases de fin de Ronda
Cuando tolos xugadores xueguen el so turnu, llevense a cabu estes dos fases.
Na fase de resolución ca xugador cueye’l marcador de resolución y secretamente ponelu nunca cara u otra. Si naide quier resolver, siguese a la siguiente fase. Si daquién resuelve, apunta Quien, Por qué, Como y si tuvo cómplices, miralo na solución y si acierta, fina la partía y gano. De nun ser asina… Queda elimináu y la partida sigui.
Ya pa finar la fase de descartes, los xugadores desprendense de cartes hasta que tengan 3 cartes. Estes cartes van baxo la carta d’información clasificá boca abaxo. Pasamos el marcador de xugador d’aniciu y entama una siguiente ronda.
Opinión final
A raíz d’una noticia que surdió esta mesma selmana por parte de Megacorpin, alcordeme d’esti Incómodos Invitados. Fai un tiempu que nun lu xugaba pero prestabame falavos un poco d’él. Camentavos que yo tengo la edición de Kickstarter, y qu’agora debe d’andar pola segunda edición.
Edición física
Entamamos falando, como siempre de la edición física. El xuegu son basicamente cartes, si que ties les fueyes de siguimientu, dalgún marcador y los paneles. Pero’l gruesu son les cartes. Les semeyes tienen un tonu sepia y la verdá ye que son afayaizes a la vista. Poneyos una pega ye que quiciabes son un poco endebles, de pocu gramaxe. Yo por exemplu puseyos unes fundes, si ye verdá que son de les más básiques pero creo que con elles van tar bastante más protexíes. Polo demás el xuegu ta perbonu producíu nun hai quexa. La caxa ye afayadiza, los troqueles tamién, y el precio que tien (al rodiu de los 30 € si nun m’equivoco) ye mui competitivu. Hai xuegos de cartes con menos cantidá que valen el doble… Eso sí con más gramaxe nes cartes.
El xuegu
Como pudistis ver na esplicación, el xuegu basase nes cartes. De fechu, ye’l que dió vida al Sistema Mazo Inteligente que ya vimos en ScandalOh! Y ye por esto que’l xuegu son mui similares un d’otru. Obviamente con temática dixebrá. Tamos ante un xuegu de deducción y llóxica, de facete’l esquema na fueya de siguimientu y na cabeza pa dar coles preguntes que más te beneficien pa sacar el máximo d’información posible.
Paezme mui interesante’l tema de les ufiertes y el descarte de fin de ronda, creo que tienes ehí les decisiones de que quies que nun sepan el restu de xugadores y qu’información decides tresmitir. Fora d’esto nun tien más, aplicar la llóxica coles cartes que vas descubriendo y tar sollerte cola información. Apuntala bono y ser un poco curiosu, non como yo qu’a vegaes más que fueya de siguimientu ye una pa perdese 😛
Si m’entrugais , y si no digovoslo igual haha, diría que si a dos pue xugase perfeutamente, partir de 4 ye’l meyor númberu pa mi. Creo que les cartes muevense más, polo que la información tamién. Digovoslo, principalmente, porque la mayoría de les partíes les xugué a dos y foi cuando xugué a más cuando cayí nesa conclusión. Pero lo dicho, ye perfectamente xugable a 2. Tamién ye sacable a tol públicu. Si-yos presta’l Cluedo, esti de xuru tamién. Tien más variabilidá, con milenta escenarios y casos (y una app de baldre), y creo que ye muncho más prestosu.
Una de les grandes pegues, pa mi, ye’l set up. Nun ye mui complicáu, pero’l tema de buscar 70 cartes pol so númberu pue ser pesáo. Más si nun les tienes colocaes, o axuntaes, n’orde. Pues tirate un bue ratu. Si consigues una solución pa ello y guardar les cartes n’orde al finar la partía minimizase. Pero, cola guerra que suel dar recoyer… Como pa ponete a collocar 70 cartes ente les 240 qu’hai
El tema
Creo qu’el tema va que ni pintáu. Una investigación d’un asesinatu. Perfeutu. Amás el xuegu, al menos na mio edición, trai delles coses que te meten na partida. Descripción de los invitaos, breve historia del tresfondu… Creo que ficieron bon trabayu nesti aspeutu.
Resumen final
Vamos col resumen d’Incómodos Invitados, el xuegu del que surdió’l sistema de Mazo Intelixente que tamién vimos per enriba en Scandal OH! (por cierto prefiero Incómods Invitados). Un xuegu de deducción y llóxica qu’a traviés de les cartes vamos intentar ver quien asesino al Sr. Walton, como, cómplices y etc. Xuegu bastante prestosu, a preciu mui competitivu nel qu’un bon númberu de xugadores puen pasar un ratu perguapu. Yo diría qu’al menos 4 xugadores ye’l númberu ideal pa xugar, anque a dos puese perfeutamente y nun ves que falle, solo que la información fuyi menos. Remarcar la xugabilidá que tien, con un bon númberu de casos, amás d’una aplicación móvil con más tovía.
¿Les pegues? Quiciabes un set up un poco tediosu si nun tienes el xuegu collocau, y (esto ya ye mui personal) les cartes un poco endebles. Un pelín más de gramaxe no yos venia mal. Al final vas dir intercambiandoles ente xugadores y baraxando… Nun se ya vos digo que pue ser cosa mia.
Incómodos Invitados va prestate si…
- Quies un xuegu de deducción
- Un xuegu p’abanicu ampliu de xugadores
- Los xuegos de llóxica prestente.
- Busques regles cencielles y un xuegu que pues sacar a cualquiera.
- Prestate el Cluedo
Incómodos Invitados nun te va prestar si…
- Nun quies set up llargu
- Nun te gusten los xuegos de deducción
Y na más por güei ¿Xugasteislu? ¿Qué vos paeció? ¿Y ScandalOh!, prebasteislu? ¡Quiero sabelo! Ya sabéis onde 😛 ¡Gracies por lleer!
Castellano
Ficha:
- Jugadores: 3-8
- Duración: 45-75 min
- Edad: 12+
- Editádo por: Megacorping Games
- Autor: Ron Gonzalo García
- Ficha BGG
Conteníu:
- 243 cartas de juego diferentes.
- 1 cajón de descartes.
- 1 carta de “Información Clasificada” para señalar la pila de descartes.
- 1 cuaderno con hojas de seguimiento.
- 1 troquel del infame Sr. Walton para indicar el jugador inicial en cada ronda.
- 8 fichas de resolución.
- 8 pantallas para evitar “incómodas miradas”.
- 12 fichas de oferta.
- 4 fichas de consulta.
- 6 cartas “Perfil de sospechoso»
- 1 Reglamento.
¿De qué va Incómodos Invitados?
Esta noche recibisteis una llamada para ir con urgencia a la Mansión Walton, donde se os comunica que el Señor Walton apareció muerto en su despacho. El hombre era rico, y no con muchos escrúpulos… Por lo que los motivos para matarlo eran varios. Es vuestra labor descubrir cual de los invitados fue el asesino.
Incómodos Invitados es un juego de cartas de misterio y deducción en el que la partida plantea escenarios diferentes de la muerte del Sr. Walton. Vamos a ver que me pareció
¿Cómo se juega a Incómodos Invitados?
Preparación
Para jugar una partida a Incómodos invitados tiene saque repartir a cada jugador una hoja de seguimiento, un lápiz y una pantalla.
Ahora hay que hacer el mazo. En función del escenario que escojamos tenemos que hacer el mazo. En la descripción te trae las 70 cartas que hay que incluir. Es muy importante que no las miréis. Barajar el mazo resultante y repartir 6 cartas a cada jugador, el resto dejarlas en el centro de la mesa. Ponemos la carta de información clasificada al lado.
Con estas primeras cartas, vamos tachando en la hoja de seguimiento la información que tengamos para empezar a descubrir al asesino. Una vez tengamos hecho esto. ¡Empezamos a jugar!
Como se juega
Los turnos en Incómodos Invitados van a desarrollarse en 3 fases de cada jugador y al final de la ronda la fase de resolución y de descartes si la partida continua.
Vamos con las fases de jugador.
Fases de jugador
La primera de todas es la fase de consulta. En su turno el jugador preguntara por dos referencias distintas de las que quiera conocer datos. Sospechosos, habitaciones en cualquier combinación de ellas.
La siguiente fase es la de ofertas. El resto de los jugadores escogen, de entre las cartas que tengan con esas referencias, las que quieran ofertar y las pone boca abajo con el marcador de valor correspondiente a la oferta.
Para terminar, en la fase de intercambios, escoge con que jugadores quiere cambiar cartas. Puede escoger varios. Tendrá que darles a cada uno cartas por valor igual o superior que la oferta. Si ningún jugador oferta, puede robar tres cartas del mazo.
Fases de fin de Ronda
Cuando toldos los jugadores jueguen su turno, se llevaba a cabo estas dos fases.
En la fase de resolución, cada jugador coge el marcador de resolución y secretamente lo pone en una cara u otra. Si nadie quiere resolver, se prosigue a la siguiente fase. Si alguien resuelve apunta Quien, Por qué, Como y si tuvo cómplices, lo mira en la solución y si acierta… Gana. Si no, queda eliminado y la partida sigue.
Ya para terminar la fase de descartes, los jugadores se desprende de cartas hasta que solo tengan tres en la mano. Estas cartas van bajo la carta de información clasificada boca abajo. Pasamos el marcador de jugador inicial y comienza la siguiente ronda.
Opinión final
A raíz de una noticia que surgió esta misma semana por parte de Megacorpin, me acordé de este Incómodos Invitados. Hace un tiempo que no lo jugaba, pero me gustaría hablaros un poco de él. Comentaros que yo tengo la edición de Kickstarter y que ahora deben de andar por la segunda edición.
Edición física
Comenzamos hablando, como siempre, de la edición física. El juego básicamente son cartas, sí que tienes hojas de seguimiento, algún marcador y los paneles. Pero el grueso son las cartas. Las ilustraciones tienen un tono sepia y la verdad es que son bonitas. Por ponerles una pega es que quizás son un poco endebles, de poco gramaje. Yo por ejemplo las enfundé, sí que es verdad que son de las más básicas pero creo que con ellas van a estar más protegidas. Por lo de demás, el juego está muy bien producido, no hay queja. La caja está curiosa, los troqueles también y el precio que tiene (alrededor de los 30 € si no me equivoco) es muy competitivo. Hay juegos de cartas con menos cantidad que valen el doble… Eso sí, con más gramaje.
El juego
Como pudisteis ver en la explicación, el juego se basa en las cartas. De hecho, es el que le dio la vida al Sistema Mazo Inteligente que ya vimos en ScandalOh! Y es por esto que los juegos son muy similares uno de otro. Obviamente con temática diferente. Estamos ante un juego de deducción y lógica, de hacerte el esquema en la hoja de seguimiento y en la cabeza para dar con las preguntas que más te beneficien para sacar el máximo de información posible.
Me parece muy interesante el tema de las ofertas y el descarte de final de ronda, croe que ahí tienes decisiones de que quieres que no se sepa y que información decides transmitir al resto. Fuera de esto no tiene más, aplicar la lógica con las cartas que vas descubriendo y estar atento a la información. Apunta bien y sé un poco ordenado, no como yo que a veces más que una hoja de seguimiento es una para perderse 😛
Si me preguntáis, y sino os lo digo igual ajaj, diría que si a dos se puede jugar perefectamente es a partir de 4 su mejor número. Creo que las cartas se mueven más, por lo que la información también. Os lo digo, principalmente, porque la mayoría de las partidas las jugué a dos y fue cuando jugué a más cuando caí en esa conclusión. Pero lo dicho, es perfectamente jugable a dos. También se puede sacar a cualquiera. Si les gusta el Cluedo este seguramente también. Tiene más variabilidad, con muchos escenarios y casos (y una app móvil gratis) y creo que es mucho más divertido.
Una de las grandes pegas, para mí, es el set up. No es muy complicado pero el tema de buscar 70 cartas por su número puede ser pesado. Más si no las tienes colocadas, o juntas, en orden. Te puedes tirar un buen rato. Si consigues una solución para ello y guardar las cartas en orden al finalizar la partida, se minimiza. Pero, con la guerra que suele dar recoger… Como para ponerse a colocar 70 cartas entre las 240 que hay.
El tema
Creo que el tema va que ni pintado. Una investigación de un asesinato. Perfecto. Además, el juego, al menos en mi edición, trae varias cosas que te meten en la partida. Descripción de los invitados, bebe historia del trasfondo… Creo que hicieron un buen trabajo en este aspecto.
Resumen final
Vamos con el resumen final de Incómodos Invitados, el juego del que surgió el Sistema de Mazo Inteligente que también vimos por encima en Scandal Oh! (por cierto, prefiero Incómodos Invitados) Un juego de deducción y lógica que a través de las cartas vamos a intentar descubrir quien asesino al Sr. Walton, como, cómplices, etc. Juego bastante entretenido, a precio muy competitivo en el que un buen número de jugadores pueden pasar un buen rato. Yo diría que al menos 4 jugadores es el número ideal para jugar, aunque a dos se puede jugar perfectamente y que no falle, solo que la información fluye menos. Remarcar la rejugabilidad que tiene, con un buen número de casos, además de una aplicación móvil con más aún.
¿Las pegas? Quizás un set up algo tedioso si no tienes el juego colocado y , (esto ya es muy personal) las cartas un poco endebles. Un pelín más de gramaje no les venía mal. Al final vas a ir intercambiándolas entre jugadores y barajando. No se, ya os digo, puede ser cosa mía.
Incómodos Invitados te va gustar si…
- Quieres un juego de deducción
- Un juego para un abanico amplio de jugadores
- Los juegos de lógica te molan.
- Buscas reglas sencillas y un juego que puedes sacar a cualquiera.
- Te gusta el Cluedo
Incómodos Invitados no te va gustar si…
- No quieres set up largo
- No te gustan los juegos de deducción
Y nada más por hoy ¿Lo jugasteis? ¿Qué os pareció? ¿Y ScandalOh!, lo probasteis? ¡Quiero saberlo! Ya sabéis donde 😛 ¡Gracias por leer!