Falando de… Roll Player

Roll Palyer

Fai nel héroe más grande de to los tiempos, pa ello diseña la fueya de personaxe lo más axustá posible n’esti Roll Player de Gen X Games, un xuegu de xestión y draft de dados.

Asturianu

Ficha:

  • Xugadores: 1-4
  • Duración: 60-90 min
  • Edá: 10+
  • Editáu por: Gen X Games
  • Autor: Keith Matejka
  • Ficha na BGG

Conteníu:

  • 1 Reglamentu
  • 12 fiches de xugador
  • 101 cartes
  • 6 fueyes de personaxe
  • 73 dados
  • 1 bolsa de dados
  • 60 fiches d’oro
  • 6 fiches de carisma

De que va Roll Player

Los héroes más grandes de la historia nun apaecen de la na, hai que crealos. Con esta premisa parte’l xuegu y d’eso esactamente ye lo que va. De facer una ficha de personaxe al más puru estilu Dungeons&Dragons el xuegu de rol. Amás, l’universu de Roll Player ye’l qeu se basa Cartografos, del que ya falamos equí.

Con una xestión de dados y un toque de draft de cartes, vamos tener que dir faciendo l’héroe más grande de tolos tiempos ¿Aceutes el retu de convertite nel héroe mas grande?

¿Cómo se xuega a Roll Player?

Preparar la partía

Vamos cola preparación de la partía de Roll Player, nel manual vien per bien esplicao, pero vamos resumilo un poco.

  1. Escoyemos el xugador inicial, llanzando un dado, y llueu metemos tolos dados na bolsa
  2. Entamando pol xugador inicial escoyemos la fueya de personaxe (la raza). Vien poles dos cares (muyer y home) pero eso nun tien efeutos na partía.
  3. Del mesmu modu, garramos un dadu de la bola, en función del color coyemos la clase. La carta tien dos llaos, escoyemos el que mas nos preste.
  4. Baraxa les cartes de trafondu y alineamientu y damos una a ca xugador
  5. Damos una carta d’ayuda a ca xugador
  6. Colocamos les cartes de trasfondu y clase na fueya de personaxe y colocamos un marcador del nuesu color nel espaciu del medio de la carta d’alliniamientu y l’otru na carta de clase
  7. Separtamos les cartes de mercáu entre les d’un puntu y dos, y en función del númberu de xugadores descartamos les que diga’l manual. Baraxamos les cartes restantes por separáu y colocamos les d’un puntu enriba de les de dos.
  8. Facemos el mercáu. Ponemos cartes en función del númberu de xugadores
  9. Colocamos les cartes d’iniciativa(tantes como les del mercáu) y ponemos una moneda d’oro nes que nos lo indique.
  10. Entamando pol xugador inicial, robamos los dados de la bolsa (en función del númberu de xugadores). Llanzamoslos y vamos colocandolos na ficha.
Dados
Dados

Nel pasu 10, tenemos unes regles particulares, son les siguientes:

  • Colocase eldadu na casilla más a la izquierda posible del atributu.
  • No se disparen les aicciones
  • Si completes una fila, ganes un oru.
  • Si coloques un dadu dorau, ganes oros.

Y ya ta… Paecen munchos pasos, pero faense nun momentu. Entamos a xugar.

Entamamos a xugar.

Ca ronda va siguir una seríe de fases, vamos con elles.

La primera ye la fase de llanzamientu, ye tan cenciello como que’l xugador inicial garre de la bolsa, en sin mirar obviamente, tantos dados como les cartes d’iniciativa y los llance. Llueu coloquense n’orde ascendiente nes cartes d’iniciativa

Llueu llega la fase de dados. Entamando pol xugador inicial van escoyendo una de les cartes d’iniciativa (garramos l’oru si se da’l casu). Garramos el dadu y colocamoslu siguiendo les mesmes instrucciones que cuando lo ficimos na preparación, cola salvedad de qu’equí si s’activen les habilidaes de los atributos. Estes habilidaes puen ser da-y vuelta a un dadu, cambiar dos dados… Vienen esplicaés nel manual.

Xestión de dados
Xestión de dados

Toca la fase de mercáu. Por orde de la carta d’iniciativa y no pol xugador inicial, vamos dir mercando cartes del mercáu. Pues mercar una o bien descartar una y robar dos d’oru. Nun hai llimite de cartes que puea tener un xugador escepto pa les de tipu arma, na que nun se pue sobrepasar la capacidá de 2 manes, algo lóxico por otra parte.

Por poner un apunte nes cartes vamos poner un resumen de toles qu’hai:

  • Cartes de rasgu:Na más mercales, fanos mover el marcador del trasfondu, y suelen dar puntos de reputación al finar la partía si se cumplen los requisitos.
  • Cartes d’habilidá: Dan habilidaes pa echanos un gabitu a la hora de mercar o facer el personaxe, pues usales en cualquier momentu, mentas ten en posición recta (sin gastar). Amás puen modificar tamién el tresfondu
  • Cartes d’arma: Tienen propiedaes que nos podemos beneficia, descuentos al mercar, más monedas al descartar…
  • Cartes d’armadura: Por si soles nun faen na, pero al finar la partía en función de les que consigas tener del mesmu tipu dante más puntos.
Mercáu
Mercáu

Ya pa finar la ronda, tenemos la fase final. Equí diremos preparando la mesa pal siguiente turnu. Recoyeranse los dados sobrantes pa la bolsa, descartamos les cartes de mercáu que queden y prepararemos una carta d’habilidá. Amás tenemos que volver a xenerar el mercáu, de la mesma forma que na preparación asina como poner los oros nes cartes d’iniciativa que lo marquen.

Y ya ta, diremos faciendo estes rondes hasta que tolos xugadores tengan completos tolos huecos de los atributos, momentu que se cuenten les estrelles de reputación

Recuentu

Pa facer el recuentu ye perfácil. Vamos siguiendo l’orde que nos pon la fueya de personaxe. Contamos les estrelles que nos dan por cumplir ca atributu. Sumamos un puntu por ca dadu del mesmu color que’l nuesu. Sumamos los puntos que nos de la carta d’alliniamientu y la de trasfondu (cuantos más patrones, más puntos). Tamién sumamos les cartes d’armadura, en función de les pieces del mesmu tipu que tengamos, más puntos. Y ya la cabera, les cartes de rasgu. Sumamos to, y el que tenga más reputación gana!

Opinión Personal.

Vamos cola opinión personal d’esti Roll Player. Como sabéis, y si non dexovosles per equí, ya fici un primeres impresiones del xuegu, pero ya toca dar una valoración final del xuegu.

Vamos entamar colo primero que se ve, que ye la caxa del xuegu. Y asina sin paños calientes, la ilustración de la portada paezme bastante sosa, por nun dicir fea. Yo porque ya andaba tres d’él, pero si non… Nun ye un xuegu que garraría del estante d’una tienda… Yo creo que pue tener otra portada más llamativa. Y ye una pena, porque les ilustraciones de les cartes y demás si me paecen guapes. Desconozco si son obra del mesmu autor o non, pero bono… Pâ mi opinar pudo facese una partá meyor.

Ya una vez abiertu y palpando’l xuegu, tengo que reafirmar lo que dixi nes primeres impresiones. Munchu curiau col troquel, nun se si ye que nun vien cortáu bono o que, pero ye mui fácil llevantar algo de más. Y ye una pena, porque’l cartón en sí ye gruesu y paez de bona calidá, pero eso estropia un poco la esperiencia. Al Cesar lo que ye del Cesar, ponen claramente nel manual que si tes algún desperfeutu te pongas en contautu cola editorial (a mi non me paez razón suficiente pa ello).

Troquel
Troquel

Y ya pa finar lo palpable, diría que’l xuegu ye un pelin caru. Si que tra-y munchos dados pero llueu son cartes y unes planches de troquel. Ye una perceución, tampoco toi metí nel mundiu editorial ni s’el preciu esactu de los materiales. Tamién ye verdá qu’hasta’l xuegu más baratu, si nun lu uses ye caru. Adelantovos que yo ya llevo unes cuantes asina qu’esti aspeutu llibralu.

Vamos ya colos aspeutos meramente del xuegu. Si lo dexase equí direis… Yo esto no lo merco ni borrachu, esti chaval más que pegues nun-y saco. Pero claro, cuando te pones a lleeer el manual, y eches la primera partía, la segunda, la tercera… Tos estos detallinos quede a un llau. Pa mi opinar, como siempre, tamos ante un señor xuegazu. Con toles lletres. A lo que paez que ye colocar dados de colores y puntuar en función del númberu… Empieces a sumar les cartes de trasfondu, les habilidaes de ca clase, los cambios nes puntuaciones de cá fueya… Un auténticu comederu de cabeza pa que to cuadre nel so sitiu.

Clases
Clases

Tamos ante un xuegu con muncha rexugabilidá. Ca clase tien unes puntuaciones diferentes, y hai unes cuantes, y trasfondos lo mesmo. No hai nenguna partía igual. Que sí, que vamos facer lo mesmo siempre, pero’l mercáu, el draft de dados y demás fai que nun t’aburras.

Tamién lu veo un xuegu escalable, yo diría que ye de los que llames multisolitariu. Nun tien apenes interacción colos otros xugadores, más allá de lo que’l draft aporta, asina qu’en solitariu como a más xugadores la partía pue xugase perfeutamente.

Como dixi nes primeres impresiones, date alcordanza a eses sesiones iniciales n’una partía de Dungeons and Dragons. Y si obviamente no ye na narrativu, pero a mi modu de ver si ye mui temáticu. Tamién lu veo conteníu nel tiempu, n’una hora tienes la partía terminá, y pue que menos si los xugadores son un poco axiles na hora d’escoyer y demás.

Por pone-y una pega no que ye’l xuegu en sí, ye que n’una partía de rol dices… Bono, ya tengo’l personaxe vamos a ello… En Roll Player quedes coles ganes de lo siguiente. Ye algo que se soluciona coles ampliaciones que sacaron postreres, pero como tamos falando del base…

Resumen Final

Vamos col resumén de les parrafaes d’enrriba. Roll Player ye un xuegu que nun te tíes que dexar guiar pol envoltoriu ni pola caxa. Si t’adientres no que ye’l propiu xuegu vas descubrir, que si te gusta de lo que va, vas topate con un gran xuegu. Quiciaves un poco ensombrecíu con unos defeutos estéticos que podríen echar a perder la esperiencia de xugalu, pero que si los obvies vas topate con munches partíes de diversión por delantre.

Un xuegu cenciellu de regles, pero costosu de dominar pero qu’a mi modu de ver pues xugar con un ampliu públicu. Un poco caru, a modo de ver, pero de xuru tíes xuegos más baratos na estantería que si nun uses terminen siendo más caros.

Roll Player va prestate si:

  • El facer una ficha de personaxe d’un xuegu de rol prestate
  • Prestate’l draft y la xestión de dados.
  • Nun t’importa que no seya narrativu
  • No xuzgues el xuegu pola caxa
  • No busques interacción entre xugadores

Roll Player nun te prestar si:

  • Xuzgues el xuegu pola caxa
  • Quies algo narrativo
  • Busques interacción entre los xugadores
  • Lo de les fiches de rol, ni te va ni te vien 😛

Castellano

Ficha:

  • Jugadores: 1-4
  • Duración: 60-90 min
  • Edad: 10+
  • Editado por: Gen X Games
  • Autor: Keith Matejka
  • Ficha BGG

Conteníu:

  • 1 Reglamento
  • 12 fichas de jugador
  • 101 cartas
  • 6 hojas de personaje
  • 73 dados
  • 1 bolsa de dados
  • 60 fichas de oro
  • 6 fichas de carisma

De que va Roll Player

Los héroes más grandes de la historia no aparecen de la nada, los hay que crear. Con esta premisa parte el juego y de eso exactamente es lo que va. De hacer una ficha de personaje al más puro estilo Dungeons&Dragons, el juego de rol. Además, el universo de Roll Player es en el que se basa Cartógrafos, del que ya hablamos aquí.

Con una gestión de dados y un toque de draft de cartas, vamos a tener que ir haciendo el héroe más grande de todos los tiempos ¿Aceptas el desafío de convertirte en el héroe más grande?

¿Cómo se juega a Roll Player?

Preparar la partía

Vamos con la preparación de la partida de Roll Player, en el manual viene muy bien esplicado, pero vamos a resumirlo un poco.

  1. Escogemos el jugador inicial, lanzando un dado, y luego metemos todos los dados en la bolsaEmpezando por el juegador inicial escogemos la hoja de personaje (la raza). Vienen por las dos caras (mujer y hombre) pero eso no tiene efectos en la partida
  2. Del mismo modo, cogemos un dado de la bolsa, en función del color cogemos la clase. La carta tiene dos lados, escogemos el que más nos guste
  3. Baraja las cartas de trasfondo y alineamiento y damos una a cada jugador
  4. Damos una carta de ayuda a cada jugador
  5. Colocamos las cartas de trasfondo y clase en la hoja de personaje y colocamos un marcador de nuestro color en el medio de la carta de alineamiento y el otro en la carta de clase
  6. Separamos las cartas de mercado entra las de un punto y dosm y en función del número de jugadores descartamos las que diga el manual. Barajamos las cartas por separado y hacemos un único montón poniendo las de un punto sobre las de dos.
  7. Creamos el mercado. Ponemos cartas en función del númerode jugadores
  8. Colocamos las cartas de iniciativa (tantas como las de mercado) y ponemos una moneda de oro en las que nos indique
  9. Empezando por el jugador inicial, robamos los dados de la bolsa (en función del número de jugadores). Lo slanzamos y vamos colocando en la ficha
Dados
Dados

Enel paso 10, tenemos unas regles particulares, son les siguientes:

  • Se coloca el dado en la casilla más a la izqiuerda del atributo
  • No se disparan las acciones
  • Si completes una fila, ganes un oru. Si completas una fila, ganas un oro
  • Si colocas un dado dorado, ganas dos oros

Y ya esta… Parecen muchos pasos pero se hacen en un momento. Empezamos a jugar!

Empezamos a jugar.

Cada ronda va a seguir una serie de fases, vamos con ellas.

La primera es la fase de lanzamiento, es tan sencillo como que el jugador iniciar coja de la bolsa, sin mirar obviamente, tantos dados como las cartas de iniciativa y los lance. Luego se colocan en orden ascendente en las cartas de iniciativa.

Luego viene la  fase de dados. Empezando por el jugador inicial se va escogiendo una de las cartas de iniciativa (cogemos el oro si se da lel caso). Cogemos el dado y lo colocamos siguiendo las mismas intrucciones que cuando lo hicimos en la preparación, con la salvedad de que aquí si se activen las habilidades de los atributos. Estas habilidades pueden ser darle la vuelta a un dado, cambiar dos dados… Vienen explicadas en el manual.

Gestión de dados
Gestión de dados

Toca la fase de mercado. Por orden de la carta de iniciativa y no por el jugador inicial, vamos a ir comprando cartas del mercado. Puedes comprar una o descartar una y robar dos de oro. No hay límite de cartas que puedas tener excepto para las de tipo arma, en las que no se puede sobrepasar la capacidad de dos manos, algo lógico por otra parte.

Por poner un apunte en las cartas vamos poner un resumen de todas las que hay:

  • Cartas de rasgo:Nada más comprarlas, nos mueven el marcador del trasfondo, y suelen dar puntos de reputación al terminar la partida si se cumplen los requisitos.
  • Cartes de habilidad: Dan habilidad para ayudarnos a la hora de comprar o para hacer el personaje, puedes usarlas en cualquier momento mientras esten en posición recta (sin gastar). Además pueden modificar también el trasfondo.
  • Cartes de arma: Tienen propiedaes que nos podemos beneficiar, descuentos al comprar, más monedas al descartar…
  • Cartes de armadura: Por si solas no hacen nada, pero al terminar la partida en función de las que consigas tener del mismo tipo dan más puntos.
Mercado
Mercado

Ya para terminar, tenemos la fase fina. Aquí iremos preparando la mesa para el siguiente turno. Recogemos los dados sobrantes a la bolsa, descartamos las cartas de mercado que quedan y preparamos una carta de habilidad. Además, tenemos que volver a generar el mercado, de la misma manera que en la preparación, así como poner los oros en las cartas de iniciativa.

Y ya está, iremos haciendo rondas hasta que todos los jugadores tengan completos todos los huecos de los atributos, momento que se cuentan las estrellas de reputación

Recuento

Para hacer el recuento es muy fácil. Vamos siguiendo el orden que nos pone la hoja de personaje. Contamos las estrellas que nos dan por cumplir cada atributo. Sumamos un punto por cada dado de nuestro mismo color. Sumamos los puntos que nos den las cartas de alineamiento y trasfondo (cuantos más patrones, más puntos). También sumamos las cartas de armadura, en función de las piezas del mismo tipo que tengamos, más puntos. Y para terminar las cartas de rasgo. Sumamos todo y el que más reputación tenga gana la partida.

Opinión Personal.

Vamos con la opinión personal de este Roll Player. Como sabéis, y si no os las dejo por aquí, ya hice unas primeras impresiones del juego, pero ya toca una valoración final

Vamos a empezar con lo primero que se ve, que es la caja del juego. Y así, sin paños calientes, la ilustración de la portada me parece bastante sosa, por no decir fea. Yo porque ya estaba detrás del juego, pero si no… No es un juego que cogería de la estantería de una tienda… Yo pienso que puede tener una portada más llamativa. Y es una pena, porque las ilustraciones de las cartas y demás si me parecen bonitas. Desconozco si son obra del mismo autor o no, pero bueno… Para mí, podría hacerse una portada mejor.

Ya una vez abierto y palpando el juego, tengo que reafirmar lo que dije en las primeras impresiones. Mucho cuidado con el troquel, no sé si es que no viene cortado muy bien o que, pero es muy fácil levantar algo de más. Y es una pena, porque el cartón en sí es grueso y parece de buena calidad, pero eso estropea un poco la experiencia. Al César lo que es del Cesar, ponen claramente en el manual que si tienes algún desperfecto te pongas en contacto con ellos (a mí no me parece razón suficiente para ello)

Troquel
Troquel

Y ya para terminar lo palpable, diría que el juego es un pelin caro para lo que trae. Si que trae muchos dados, pero luego son cartas y unas planchas de troquel. Es una percepción, tampoco estoy metido en el mundo editorial ni sé el precio exacto de los materiales. También es verdad que hasta el juego más barato, si no lo utilizas es caro. Os adelanto que ya llevo unas cuantas así que este aspecto lo libro.

Vamos ya con los aspectos meramente del juego. Si lo dejase aquí diréis… Yo esto no lo compro ni borracho, este chaval más que pegas no le saco. Pero claro, cuando te pones a leer el manual, y eches la primera partida, y la segunda, y la tercera… Todos estos detalles quedan a un lado. Para mí opinar, como siempre, estamos ante un señor juegazo.  Con todas las letras. A lo que parece que es colocar dados de colores y puntúan en función del número. Empiezas a sumar las cartas de trasfondo, las habilidades de cada clase, los cambios de puntuaciones de cada hoja… Un auténtico comedero de cabeza para que todo cuadre en el sitio.

Clases
Clases

Estamos ante un juego con mucha rejugabilidad. Cada clase tiene unas puntuaciones diferentes, y hay unas cuantas, y trasfondos lo mismo. No hay ninguna partida igual. Que sí, que vamos a hacer lo mismo siempre, pero el mercado, el draft de dados y demás hacen que no te aburras.

También lo veo un juego escalable, yo diría que es de los llamados multisolitario. No tiene apenas interacción con otros jugadores, más allá de lo que aporta el draft, así que en solitario como con más jugadores se puede jugar perfectamente.

Como dije en las primeras impresiones, te recuerda a esas sesiones iniciales en una partida de Dungeons&Dragons. Y sí, obviamente no es un juego narrativo, pero a mi modo de ver si es muy temático. También lo veo de tiempo contenido, en una hora tienes la partida terminada, y puede que menos si los jugadores son un poco ágiles con el draft.

Por ponerle una pena a lo que es el juego en sí, es que en una partida de rol dices… Bueno, ya tengo el personaje, ahora vamos a ello… En Roll Player quedas con las ganas de lo siguiente. Es algo que se soluciona con las ampliaciones que sacaron posteriormente, pero como estamos hablando del base….

Resumen Final

Vamos con el resumen de las parrafadas de arriba. Roll Player es un juego que no te tienes que dejar guiar por el envoltorio o por la caja. Si te adentras en lo que es el propio juego, vas a descubrir que si te gusta de lo que trata, te vas a encontrar con un gran juego. Quizás un poco ensombrecido, con unos defectos que podrían echar a perder la experiencia de jugarlo, pero que si los obvias te encontrarás con muchas partidas de diversión por delante.

Un juego sencillo de reglas, pero costoso de dominar, pero que a mi modo de ver puedes jugar con un amplio público. Algo caro, a mi modo de ver, pero que seguramente tienes juegos más baratos en la estantería que si no utilizas terminan siendo más caros.

Roll Player te va gustar si:

  • El hacer una hoja de personaje de un juego de rol te gusta
  • Te gusta el draft y la gestión de dados
  • No te importa que no sea narrativo
  • No juzgas el juego por la caja
  • No buscas interacción entre jugadores.

Roll Player nun te prestar si:

  • Juzgas el juego por la caja
  • Quieres algo narrativo
  • Buscas interacción entre los jugadores
  • Lo de las fichas de rol no son lo tuyo 😛

Deja una respuesta