Torna a la época victoriana y recupera la costume d’unviar mensaxes en forma de flores. Tussie Mussie ye un xuegu de tamañu carterina, de la serie que la editorial Salt&Pepper Games nos trai en castellán.
Asturianu
Ficha:
- Xugadores: 2-4. Cola espansión incluía pues xugar en solitario
- Duración: 30+ min
- Edá: 8+
- Editáu por: Salt&Pepper Games
- Autor: Elizabeth Hargrave
- Ficha na BGG
Conteníu:
- 1 Reglamentu
- 18 cartes de flores
Na Espansión
- 6 cartes de turnu
De que va Tussie Mussie
En Tussie Mussie vamos revivir les costumes que teníen na epoca victoriana d’unviar mensaxes secretos mediante ramos de flores. Inspiraos na elegancia y na discreción los ramos y bouquets taben diseñaos con especial ciñu pa unviar esos sutiles mensaxes.
Tamos ante un xuegu de cartes, y na más que cartes, nel que vamos dir creando’l nuesu bouquet escoyendo cartes y pasandoles al d’al llau n’una especie de draft.
¿Cómo se xuega a Tussie Mussie?
Preparar la partía
Creo que nunca escribí una entra nel blog d’un xuegu de una preparación tan cenciella. Baraxa les 18 cartes y ponles bocabaxo al alcance de tos, dexando espaciu pal descarte.
Y ya ta.. ¡a xugar!
Entamamos a xugar.
Vamos xugar a lo llargo de tres rondes no que vamos facer siempre lo mismo.
Ofrenda
Nesta fase vamos facer una ofrenda al xugador d’al llau. Entamando pol xugador inicial, y llueu los siguientes vamos robar dos cartes. Llueu escoyemos una d’elles, la ponemos boca abaxo y la otra boca enriba pa ofreceles al xugador de la izquierda. Esi xugador escueye una de les dos y la pon nel su arreglu floral (el conxuntu de flores que foi recolectando) nel espaciu más a la drecha y sin dar la vuelta a la carta nel casu qu’haya escoyío la carta boca abaxo. El xugador pue mirar la carta boca baxo pero siempre dexandola como taba.
El jugador inicial se queda con la restante. Hacemos esto hasta que todos tengamos dos cartas, momento en el que hacemos lo mismo pero en el sentido contrario. En el caso del juego a dos jugadores, sería hacer lo mismo. El caso es que al terminar las ofrendas tenemos que tener 4 cartas en el arreglo floral
Antes de la puntuación
Al terminar las ofrendas desplazamos las cartas que tenemos boca abajo un poco para abajo, pero manteniendo la columna. Las cartas de arriba serán el bouquet, y las de abajo… Pues las cartas ocultas. Esto es importante a la hora de puntuar.Una vez tengamos esto, se realizan las acciones de las cartas que tengan “antes de puntuar”
Puntuación
Ya para terminar , contamos los corazones de las cartas que tengamos (tanto del bouquet como las ocultas). Además las cartas pueden tener condiciones adicionales de puntuación. Las sumamos también
Después de tres rondas, el qeu tengas más puntos gana. Si hay empate, se miran las flores de la última ronda. El que tenga la flor primera por orden alfabético…¡Gana!
Opinión Personal.
Vamos cola opinión d’esti Tussie Mussie, un xuegu de los nomaos «de cartera» que nos trai la editorial Salt&Pepper Games. Del xuegu ya vos fale nos xuegos que llevé a les vacaciones. Si foi un de los que se paseo por España :P.
Lo de cartera ye lliteral, cabe en cualquier bolsillu del pantalón, ye más si m’apuráis podría llevar los que tengo n’una bolsuca tos xuntos y tovía tomaríen menos. Ye un formato mui interesante, el poder llevalu a cualquier llau sin que seya una carga ye un puntu mui importante. Tomando un cafe, na piscina, nes vacaciones… Un xuegu d’esti estilu ye facil de sacalu en cualquier momentu y pue salir con daquien te dispuestu a xugar. Ya vistéis les regles que tien, porque n’esti casu, eses son les regles esactes…¡Nun hai más!
L’arte ta percuidau. Pero tengo entendío que nun ye d’estrañar nesta autora. Ya nel xuegu más exitosu d’ella, Wingspan, ca páxaru que sal ye diferente coles ilustraciones e información correutes. En Tussie Mussie nun diba ser menos, de les 18 cartes que yo tenga conocencia nun se repite nenguna de les plantes, toes cola so ilustración y agradables de ver.
Taremos d’alcuerdu qu’asina sin más, el xuegu nun tendría muncha historia, sedría algo sosu. Pa dai esi puntín más, les cartes tienen una especie de palos (colores) qu’a l’hora de puntuar pue ser importante. Amás el fechu de que la gran mayoría tien habilidaes propies fai que puedas dar la vuelta a la partía facilmente.
Podemos dicir, tamién, qu’el xuegu escala bono. Pero dos quiciabes nun ye’l so meyor númberu. A pocu que memorices un poco les cartes pues saber que cartes tien boca baxu’l contrariu y viceversa. Sin embargo si metes a 3 o 4 xugadores, tu podrás saber les primeres cartes del de la izquierda y les caberes del de la drecha (les que tu pasasti) pero del restu… Pa mi opinar, a más xugadores más incertidumbre y fai mas tensu’l xuegu, con esi faroleo de la carta boca baxo.
Resumen final.
Vamos col resumen final de Tussie Mussie por si nun quereis lleer tolo d’enriba o por si quedó dalguna cosuca mal esplicá (que tampoco m’estrañaría). Tussie Mussie ye un xuegu portable, que va más allá d’esos de caxa pequeña y que pues sacar en cualquier sitiu. Nun vos esperéis tampoco la mecánica revolucionaría, pero lo que trai funciona.
Vais xugalu con cualquiera y va presta-y. Simple de regles pero que te fai pensar dos veces que cartes pones na ofrenda. Eso sí, a más xugadores meyor, pese a que dos pue xugase perfeutamente. Podríamos dicir, que’l resumen del resumen ye que nun se pue facer más con 18 cartes.
Tussie Mussie va prestate si:
- Quies un xuegu cenciellu
- Busques un xuegu pa xugar en cualquier llau, lliteral
- No busques la mecánica revolucionaria, solo echar un par de partíes nel cafe sin que te lliegue a ser pesáu.
- Quies un xuegu de flores 😛
Tussie Mussie nun te va prestar si:
- Quies algo más duro y sesudo
- El draft y el faroleo nun te presten.
- Si nun te gusten les flores… Pos tampoco 😀
Castellano
Ficha:
- Jugadores: 2-4. Cola espansión incluía pues xugar en solitario
- Duración: 30+ min
- Edad: 8+
- Editado por: Salt&Pepper Games
- Autor: Elizabeth Hargrave
- Ficha BGG
Contenido:
- 1 Reglamento
- 18 cartas de flores
En la expansión
- 6 cartas de turno
De que va Tussie Mussie
En Tussie Mussie vamos a revivir las costumbres que tenían en la época victoriana de enviar mensajes secretos mediante ramos de flores. Inspirados en la elegancia y la discreción, los ramos estaban diseñados con especial cuidado para enviar sutiles mensajes.
Estamos ante un juego de cartas, y nada más que cartas, en el que vamos a ir creando nuestro bouquet escogiendo cartas y pasándolas al de al lado en una especie de draft.
¿Cómo se juega a Tussie Mussie?
Preparar la partida
Creo que nunca escribí una entrada en el blog de un juego con una preparación tan sencilla. Baraja las 18 cartas y ponlas boca abajo al alcance de todos, dejando espacio para el descarte.
Y ya está… ¡A jugar!
Entamamos a xugar.
Vamos a jugar a lo largo de tres rondas en las que vamos hacer siempre lo mismo.
Ofrenda
En esta fase vamos a hacer una ofrenda al jugador de al lado. Empezando por el jugador inicial, y luego los siguientes, vamos a robar dos cartas. Luego escogeremos una de ellas, la ponemos boca abajo y la otra boca arriba para ofrecerlas al jugador de la izquierda. Ese jugador escoge una de las dos y las pone en su arreglo floral (el conjunto de flores que fue recolectando) en el espacio más a la derecha posible y sin dar vuelta a la carta en el caso que haya escogido la carta boca abajo. Esta carta la puede mirar en cualquier momento pero no darle la vuelta.
El xugador que fizo la ofrenda, quedase cola restante. Facemos esto hasta que tos tengamos 2 cartes, momentu que facemos lo mesmo pero nel sentíu contrariu (a la derecha). Nel casu d’un xuegu a dos xugadores sería facer lo mesmo. El casu ye qu’al terminar les ofrendes tenemos que tener tos 4 cartes nel arreglu floral
Antes de la puntuación
Al finar les ofrendes desplazamos les cartes que tenemos boca abaxo un un poco para abaxo, pero manteniendo la columna que tenía. Les cartes d’enriba va ser el bouquet, y les cartes d’abaxo… Pues les cartes ocultes. Esto ye importante a l’hora de puntuar.
Una vez que tengamos esto, realizense les aiciones de les cartas que tengan «antes de puntuar»
Puntuación
Ya pa finar, contamos los corazones de les cartes que tengamos (tanto les del bouquet como les ocultes). Amás les cartes puen tener unes condiciones aicionales de puntuación. Sumámosles tamién.
Dempués de les tres rondes que comentamos, el que tenga mas puntos, gana la partía. Si hai empate, mirense les flores de la cabera ronda, el que tenga la
Opinión Personal.
Lo de cartera es literal, cabe en cualquier bolsillo del pantalón, es más si me apurais podría llevar a todos los que tengo en una bolsa todos juntos y ocuparían todavía menos. Es un formato muy interesante, el poder llevarlo a cualquier lado sin que sea una carta es un punto muy importante. Tomando un cafe, en la piscina, en las vacaciones… Un juego de este estilo es fácil de sacar en cualquier momento y puede salir con cualquiera dispuesto a jugar. Ya visteis las reglas que tiene, en este caso, son las reglas exactas…¡No hay más!
El arte está muy cuidado. Pero tengo entendido que no es de extrañar en esta autora. Ya en el juego más exitoso de ella, Wingspan, cada pájaro que sale es diferente con información e ilustraciones correctas. En Tussie Mussie no iba ser menos, de las 18 cartas que yo tenga conocimiento no se repite ninguna de las plantas, todas con su ilustración y agradables de ver.
Estaremos de acuerdo que así sin más, el juegoi no tendría mucha historia, sería algo soso. Para darle ese punto, las cartas tienen una especie de palos (colores) que a la hora de puntuar puede ser importante. Además el hecho de que la gran mayoría tienen habilidades propias hace que puedas darle la vuelta a la partida facilmente.
Podemos decir, también, que el juego escala bien. Pero a dos quizá no es su mejor número. A poco que memorices las cartas puedes saber que cartas tiene boca abajo el contrario y viceversa. Sin embargo si metes 3 o 4 jugadores, tu podrás saber las dos primeras del jugador de la izquierda y las dos últimas del de la derecha (las que tu pasaste) pero del resto… Para mi opinar, a más jugadores más incertidumbre y hace más tenso el jugo con ese faroleo de las cartas boca abajo.
Resumen final.
Vamos con el resumen final de Tussie Mussie por si no queréis leer todo lo de arriba o por si quedo alguna cosa mal explicada. Tussie Mussie es un juego portable que va más allá de esos de caja pequeña y que puedas sacar en cualquier sitio. No os esperáis la mecánica revolucionaria, pero lo que trae funciona.
Vas a jugarlo con cualquiera y le va a gustar. Simple de reglas pero que te hace pensar dos veces las cartas que pones en la ofrenda. Esi sí, a más jugadores mejor, pese a que dos jugadores lo pueden jugar perfectamente. Podríamos decir, que el resumen del resumen es que no se puede hacer más con 18 cartas.
Tussie Mussie va prestate si:
- Queires un juego sencillo
- Buscas un juego para jugar en cualquier sitio, literal
- No buscas la mecánica del siglo, pero si jugar varias partidas y no te aburra.
- Quiers un juego de flores 😛
TussieMussie nun te va prestar si:
- Quieres algo más duro y sesudo
- El draft y el faroleo no te van mucho
- Si no te gustan las flores… Puess tampoco 😀