Falando de… Vampiro La Mascarada : Vendetta

Vampiro La Mascarada Vendetta
Vampiro La Mascarada Vendetta

Nes nueches de la ciudá de Chicago nun son lo que paecen, en secretu ta llibrándose una guerra entre los vastagos de la camarilla por ver quien s’alza col poder na ciudá. Vampiro la Mascarada Vendetta ye un xuegu d’Horrible Guild nel qu’el engañu y la estratexa van decidir quien ye’l vencedor.

Asturianu

Ficha:

  • Xugadores: 3-6
  • Duración: 30 min
  • Edá: 14+
  • Editáu por: Horrible Guild (Asmodee)
  • Autor: Charlie Cleveland, Bruno Faidutti
  • Ficha na BGG

Conteníu:

  • 1 reglamentu
  • 7 fueyes de Clan
  • 63 cartes de Clan
  • 8 cartes de Reliquia
  • 7 cartes d’Ubicación
  • 30 cartes d’Aliáu
  • 35 cartes de Víctima
  • 4 losetes d’Ubicación
  • 28 losetes de Posición
  • Contadores y fiches.

¿De qué va Vampiro La Mascarada Vendetta?

Vampiro La Mascarada Vendetta como ya supondréis ye un xuegu basau na saga de xuegos de rol de Vampiro La Mascarada, concreutamente na 5º edición. Como pasa nel xuegu de rol, equí vamos dar vida a esa guerra escondía entre los vástagos na ciudá de Chicago, la cual ta recuperandose d’una guerra escontra los homes llobu. El principe de la ciudá ascendió al poder y manda con mano de fierru y los vástagos de la Camarilla paecen siguilu, paezlo…

Tamos ante un xuegu d’estratexa e intriga nel que pol mediu de cartes vas intentar ganar la influencia de les diferentes zones de la ciudá pa terminar por llevate la victoria.

¿Cómo se xuega a Vampiro La Mascarada Vendetta?

Preparar la partía

Lo primero que tenemos que facer ye escoyer el xugador inicial, pa dempués colocar les diferentes zones de la ciudá en función del númberu de xugadores más el refuxu del Principe que siempre ta.

Dempués baraxamos les fiches de clan y escoyemos al azar tantes como’l númberu de xugadores más 1. Tres d’esto, entamando pol xugador inicial y nel sentíu les aguxes del reló vamos escoyendo clan. Coxe’l mazu del clan y les fiches de llucha y retirada. De les cartes de clan coxe les cartes iniciales de caza y En Guardia y dexales n’onde la ficha. El resto baraxales.

Coloca agora los marcadores de posición del to clan en ca una de les ubicaciones

Baraxa los mazos de víctima y aliaos y dexalos nel centru la mesa. Ca xugador roba una carta de víctima y ponla na zona de l’alianza (a la drecha de la ficha) y cueye 6 fiches de sangre y 3 d’influencia.

Y ya ta, ya podemos entamar a xugar.

Detalle Preparación
Detalle Preparación

Entamamos a xugar

El xuegu va dir desarrollandose en 3 rondes na que ca una va dividise en 5 fases bien diferenciaes. Vamos veles toes un poco per enriba.

Fase de Besu.

Na fase de besu vamos recoleutar sangre de les aliances que tengamos. Na parte d’abaxo de les cartes va indicanos la sangre que nos dan tolos turnos. La parte d’enriba ye cuando desangremos a un de los nuesos aliaos, llueu lo vemos. Coyemos la suma de fiches de sangre de les cartes d’alianza.

Detalle cartes
Detalle cartes
Preparación de les ubicaciones

Vamos poner una carta del mazu d’aliaos en ca llocalización que tengamos na partía.

Construcción de la mano

Roba les dos primeres cartes del to mazu de clan, mirales en secreto y escueye una, la otra va pa la parte d’abaxo.

Planificación

Equí ta la verdadera chicha del xuegu. Por turnos entamando pol xugador inicial vamos xugar una de les cartes de la mano. En función de la ronda xugaremos más o menos cartes, pero al final de la fase vamos quedamos con una na más.

A l’hora de xugar les cartes tíes que decidir si la xuegues boca abaxo o boca enriba na ubicación que queramos, equí ya entama’l faroleo y xugar cola estratexa. Pero caro esto nun va ser gratis. Si decides xugar la carta boca abaxo, tíes que pagar 1 puntu de sangre de la to reserva. Amás, pues potenciar esa carta con hasta tres puntos de sangre adicionales (el de xugar la carta boca abaxo nun cuenta)

Les cartes puen ser de dos tipos, activas (fondu prietu) que solo funcionen los poder durante la fase de resolución y de fondu blancu que s’activen cuando se cumplen les condiciones.

Tamién tenemos que tener en cuenta que podemos desangrar a los nuesos aliaos, cobrando la recompensa d’enribaa la drecha una sola vegadavez. Eso pue danos más sangre pero cuidao con cometer diablerie o entrar en frenesí (quedar sin sangre).

Cuando pongamos les cartes permities pasamos a la fase resolución.

Resolución

Por orden d’ubicación vamos dir resolviendo tolos pasos hasta terminar con toes:

  • Ca xugador con participación na ubicación decide si se queda o se retira, pa eso usa les fiches de clan. Ponense toes boca baxo y revelense a la mesma vegada. Si decides retirate, cueyes tola sangre y la mandes pa la reserva, además reveles toles cartes y mandesles al refuxu del príncipe. Ya nun participes nesta ubicación
  • Revelense toles cartes de la ubicación. Van resolviendose les fases una a una y activando los poderes de ca fase. Na fase de conflicto, la segunda, sumase tolos poderes de les cartes a los puntos de sangre, el que más tenga ye’el que gana la ubicación. Gana la carta d’aliáu asina como les recompenses de los conflictos (estes tan bien esplicaes na tabla del manual)
Detalle ubicaciones
Detalle ubicaciones
Final de la ronda

Retira toles cartes a la mano y devuelve les fiches de sangre al suministru. Si ye’l final de la tercera ronda, desatase’l final de la partía.

Final de la partía

Al final de la tercera ronda la partía termina d’inmediatu. Suma toles fiches d’influencia que tengas coles que t’otorguen los aliaos y víctimes desangraes, el que más tenga gana!

Opinión Personal

Vamos cola opinión personal de Vampiro La Mascarda Vendetta, si vos acordáis ya vos dexe unes primeres impresiones. Vamos ver si les caltengo.

Lo primero que tengo que dicir ye que nun vos abluquéis poles regles. Paecen munches (dexe incluso dalguna sin comentar) pero nel momentu que xuegues el primer turnu va to volao. Con esto’l manual nun ayuda muncho, pudiendo tar a mi paecer meyor redactáu. Nun son coses enrevesaes, pero pue llevate a confusión, pero lo dicho, na vez xugáu un turnu ya lo coyisti.

Falando del arte, nun ye el mesmu que la edición del xuegu de rol de tipu fotográficu pero quier asemeyase bastante y tien esa tonalidá de colores carauterísticos de la 5ª edición, a mi personalmente prestame y les ilustraciones tan cuidaes con semeyes distintes pa ca carta de clan y aliaos/víctimes.

Vamos a lo qu’importa

Pa mi el tema ye mui importante n’un xuegu, y qu’el tema ya me afaye n’antes de saber como ye’l xuegu en si ya tien munchos puntos, pero ye qu’amas reflexa bien esa llucha entre los clanes de la camarilla por facese col poder. Ca un coles sus armes y poderes lluchen a su manera, tando perfeutamente temátizao y viendo que los desarrollaores del xuegu tuvieron en cuenta’l lore tan ricu y particular del xuegu. Eso afayame abondu.

La duración curtía que tien fai que quieras echar más d’una partía escoyendo otros clanes y viendo la so manera de xugar faciendolu bastante rexugable. Pero da-y munches partíes tampoco ye fácil, el so númberu de 3 o + fai que, al menos nel mio casu, seya dificil de sacar a mesa. Pero cuando lu consigo sacar esfrutolu como un enanu.

Tamos ante un xuegu mui estratéxicu, como dixi na presentación. Ca clan tien los sos fuertes, pero hai que xugar con que los rivales saben munches cartes de la to mano, alcordaivos que les cartes de clan xugaes van pa la mano otra vegada. Por eso ye vital el faroleo y el xugar les cartes boca abaxo nel momentu indicáu. Lluchar pol premiu más xugosu o dir a pol fácil, ties que decidilo bono nun vayas a metete en demasiaos fregaos y al final no lleves na en nengún. Dexar sin sangre a los contrarios, provocar frensí, diablerie… To pue ser una bona estratexa

Como imaxino supondréis, esti xuegu gana con mas xugadores. A más xugadores más poderes diferentes nes ubicaciones, más incertidumbre de lo que pueda pasar y polo tanto muncha más interacción. A fin de cuentes más d’esa guerra secreta que tanto presta del universu de Vampiro La Mascarada.

Cartes de clan
Cartes de clan

Resumen final

Vamos col resumen final de Vampiro La Mascarada Vendetta. Un xuego que pa mi opinar lleva mui bono a la mesa’l lore de Vampiro La Mascarada 5ª edición, con un arte cuidáu y acorde al «xuegu padre». Un xuegu que brilla a más xugadores y con más interacción faciendo del faroleo y el saber cuando atacar los sos puntos fuertes. Vas tener que seleccionar bien les batalles que quieras lluchar, buscando facer ganar el puntu fuerte del to clan nun espaciu de tiempu de 30 minutinos pa que’l ritmu nun decaiga en tola partía.

Vampiro La Mascarada Vendetta va prestate si…

  • El lore e Vampiro La Mascarada prestate
  • Quies un xuegu con muncha estratexa y faroleo
  • Busques un xuegu con muncha interacción.
  • Quies un xuegu rápidu de xugar y que pueas encadenar partíes.

Vampiro La Mascarada Vendetta nun te va prestar si…

  • No te presta Vampiro La Mascarada
  • Xuegues habitualmente a 2
  • No busques interacción
  • Si vas dar munches munches partíes (pero munches) pue ser que se lliegue a quemar.

Castellano

Ficha:

  • Jugadores: 3-6
  • Duración: 30 min
  • Edad: 14+
  • Editadp por: Horrible Guild (Asmodee)
  • Autor: Charlie Cleveland, Bruno Faidutti
  • Ficha BGG

Contenido:

  • 1 reglamento
  • 7 hojas de Clan
  • 63 cartas de Clan
  • 8 cartas de Reliquia
  • 7 cartas d’Ubicación
  • 30 cartas d’Aliau
  • 35 cartas de Víctima
  • 4 losetas d’Ubicación
  • 28 losetas de Posición
  • Contadores y fiches.

¿De qué va Vampiro La Mascarada Vendetta?

Vampiro La Mascarada Vendetta como ya pondréis es un juego basado en la saga de juegos de rol Vampiro La Mascarada, concretamente en su 5ª edición. Como pasa en el juego de rol, aquí vamos a dar vida a esa guerra escondida entre los vástagos en la ciudad de Chicago, la cual está recuperándose de una guerra contra los Hombres Lobo. el príncipe de la ciudad ascendió al poder y manda con mano de hierro y los vástagos de la camarilla parecen seguirlo, lo parece…

Estamos ante un juego de estrategia e intriga en el que por medio de cartas vas a intentar ganar influencia de las diferentes zonas de la ciudad para terminar por llevarte la victoria.

¿Cómo se juega a Vampiro La Mascarada Vendetta?

Preparar la partida

Lo primero que tenemos que hacer es escoger el jugador inicial, para después colocar las diferentes zonas de la ciudad en función del número de jugadores más el refugio del príncipe que siempre está

Posteriormente barajamos las fichas de clan y escogemos al azar tantas como el número de jugadores más 1. Tras esto, empezando por el jugador inicial y en el sentido de las agujas del reloj vamos escogiendo clan. Coge el mazo de clan y las fichas de lucha y retirada. De las cartas de clan coge las cartas iniciales Caza y En Guardia y déjalas al lado de la ficha. El resto las barajas.

Coloca ahora los marcadores de posición de tu clan en cada una de las ubicaciones.

Baraja los mazos de víctima y aliados y déjalos en el centro de la mesa. Cada jugador roba una carta de víctima y la pone en su zona de alianza (a la derecha de la ficha) y coge 6 fichas de sangre y 3 de influencia.

Y ya está, ya podemos empezar a jugar.

Detalle Preparación
Detalle Preparación

Empezamos a jugar

El juego va ir desarrollándose en 3 rondas en la que cada una se va dividir en 5 fases bien diferenciadas. Vamos a verlas un poco por encima.ba.

Fase de Beso.

En la fase de beso vamos a recolectar la sangre de las alianzas que tengamos. En la parte de abajo de las cartas nos va indicar la sangre que nos dan todos los turnos. La parte de arriba es cuando desangramos a la víctima, luego lo vemos. Cogemos la suma de fichas de la sangre de las cartas de alianza.

Detalle cartas
Detalle cartas
Preparación de las ubicaciones

Vamos a poner una carta del mazo de aliados en cada localización que tengamos en la partida.

Construcción de la mano

Roba las dos primeras cartas de tu mazo de clan, miralas en secreto y escoge una, la otra vara para la parte de abajo.

Planificación

Aquí está la verdadera chicha del juego. Por turnos, empezando por el jugador inicial, vamos a jugar una de las cartas de la mano. En función de la ronda jugaremos más o menos cartas, pero al final de la fase vamos a quedarnos con una nada más.

A la hora de jugar las cartas tienes que decidir si la juegas boca abajo o boca arriba en la ubicación que quieras, aquí es donde empieza el faroleo y jugar con la estrategia. Paro claro esto no te va salir gratis. Si decides jugarla carta boca abajo tienes que pagar un punto de sangre de tu reserva. Además, puedes potenciar esa carta con hasta 3 puntos de sangre adicionales (el e jugar la carta no cuenta)

Las cartas pueden ser de dos tipos, activas (fondo negro) que solo funcionan en la fase de resolución y de fondo blanco que se activan cuando se cumplen las condiciones.

También tenemos que tener en cuana que podemos desangrar a nuestros aliados , cobrando la recompensa de arriba a la derecha una única vez. Eso nos puede dar más sangre pero cuidado con cometer diablerie o entrar en frenesí (quedarse sin sangre)

Cuando pongamos las cartas permitidas, pasamos a la fase de resolución

Resolución

Por orden de ubicación vamos a ir resolviendo todos los pasos hasta terminar con todas:

  • Cada jugador con participación en la ubicación decide si se queda o se retira, para eso usa las fichas de clan. Se ponen todas boca abajo y se revelan todas a la vez. Si decides retirarte, coges toda la sangre y la mandas a tu reserva, además revelas todas las cartas  las mandas al refugió del príncipe. Ya no participas en esa ubicación
  • Se revelan todas las cartas de la ubicación. Se van resolviendo las fases una a una activando los poderes de cada fase. En la fase de conflicto, la segunda, se suman todos los poderes de las cartas con los puntos de sangre, el que más tenga es el que gana la ubicación. Gana la carta de aliado así como las recompensas de los conflictos (están bien explicadas en la tabla del manual)
Detalle ubicaciones
Detalle ubicaciones
Final de la ronda

Retira todas las cartas a la mano y devuelve las fichas de sangre al suministro. Si es el final de la tercera ronda se desata el final de partida.

Final de la partía

Al final de la tercera ronda la partida termina de inmediato. Suma todas las fichas de influencia que tengas con las que te otorgan los aliados y vicitmas desangradas, el que mas tenga gana!

Opinión Personal

Vamos con la opinión personal de Vampiro La Mascarada Vendetta, si os acordáis ya os dejé unas primeras impresiones. Vamos ver si las mantengo

Lo primero que tengo que decir es que nos asustéis por las reglas. Parece muchas (deje incluso alguna sin comentar) pero en el momento que juegas el primero turno va todo volado. Con esto el manual no ayuda mucho, pudiendo estar a mi parecer mejor redactado. No son cosas enrevesadas, pero te puede llevar a confusión, pero lo dicho, una vez jugado un turno ya lo cogiste.

Hablando del arte, no es el mismo que la edición del juego de rol de tipo fotográfico pero quiere parecerse bastante y tiene esa tonalidad de colores característicos de la 5ª edición, a mi personalmente me gustan y las ilustraciones están cuidadas con imágenes diferentes para cada carta de clan y aliados/víctimas.

Vamos a lo que importa

Para mí el tema es muy importante en unjuego, y que el tema te guste antes de saber como es el juego en si ya tiene muchos puntos, pero es que además refleja bien esa lucha entre los clanes de la camarilla por hacerse con el poder. Cada uno con sus armas y poderes luchan a su manera, estando perfectamente tematizado y viendo que los desarrolladores del juego tuvieron en cuenta el lore tan rico y particular deljuego.Eso me gusta mucho.

La duración corta que tiene hace que quieras echar más de una partida escogiendo otros clanes y viendo su manera de de jugar, haciéndolo bastante rejugable. Pero darle muchas partidas tampoco es facil, su número de 3 o más hace que, al menos en mi caso, sea difícil de sacar a mesa. Pero cuando lo consigo lo disfruto como un enano.

Estamos ante un juego muy estratégico, como dije en la presentación. Cada clan tiene sus fuertes, pero hay que jugar con que los rivales saben muchas de tus cartas de la mano, recordad que las cartas de clan jugadas van a la mano otra vez. Por eso es vital el faroleo y el jugar con las cartas boca abajo en el momento indicado. Luchar por el premio más jugoso o ir por el más fácil, tienes que decidirlo bien no vayas a meterte en demasiados fregados y al no final no lleves nada en ninguno. Dejar sin sangre a los contrarios, provocar frenesí, diablerie… Todo puede ser una buena estrategia.Como imagino supondréis, este juego gana con más jugadores. A más jugadores más poderes diferentes en las ubicaciones, más incertidumbre de lo que pueda pasar y por lo tanto mucha más interacción. A fin de cuentas más de esa guerra secreta que tango gusta del universo de Vampiro La Mascarada.

Cartas de clan
Cartas de clan

Resumen final

Vamos con el resumen final de Vampiro La Mascarada Vendetta. Un juego que para mi opinar lleva muy bien a  la mesa el lore de Vampiro La Mascarada 5ª edición, con un arte cuidado y acorde al “juego padre”. Que brilla a más jugadores y con más interacción haciendo del faroleo y el saber cuando atacar los puntos fuertes. Vas a tener que seleccionar bien las batallas  que quieras luchar, buscando hacer ganar el punto fuerte de tu clan en un espacio de 30 minutos para que el ritmo no decaiga en toda la partida.

Vampiro La Mascarada Vendetta te va gustar si…

  • El lore de Vampiro La Mascarada te gusta
  • Quieres un juego con mucha estrategia y faroleo
  • Buscas un juego con mucha interacción.
  • Quieres un juego rápido de jugar y que puedas encadenar partidas.

Vampiro La Mascarada Vendetta no te va gustar  si…

  • No te gusta Vampiro La Mascarada
  • Juegas habitualmente a 2
  • No buscas interacción
  • Si vas a dar muchas muchas partidas (pero muchas) puede ser que se llegue a quemar.

Deja una respuesta