Falando de… Compendio de Golarion

Compendio de Golarion

La rexón del Mar Interior de Golarion ye pergrande. Conocela va llevate munchu tiempu, por suerte ties un compendiu al que echa-y mano. Güei falamos del Compendio de Golarion, el primer suplementu de Pathfinder Salvaxe que nos trai HT Publiserhs

Asturianu

La mio primera opinión/reseña de rol foi del Pathfinder Salvaje de HT Publishers. Asina que prestame siguir con esta llinia pol blogue y espero poder enseñavos más cosines d’ella. Voi intentar siguir un poco’l mesmu esquema que la entrá anterior, si veis algo raruno… Ya sabéis onde podéis atopame 😉

Edición física de Compendio de Golarion

El Compendiu de Golarion ye’l primer suplementu pa Pathfinder Salvaxe. Al igual qu’el padre tien un formatu de páxina d’A5 a to color con encuadernación rústica y solapes, con un total de 184 páxines. Como nun vien siendo un manual al usu, nun trae la mesma estructura que l’anterior, siendo casi’l 80% del llibru d’ambientación de Golarion, anque si que trae daqué de regles, pero eso ya lo veremos más palantre.

A diferencía de Pathfinder Salvaje, esti suplementu costome un poco más lleelu, faciaseme un poco bola tol tema de l’ambientación. Esto de xuru ye algo suxetivu, pero nun se si yera la redacción, o demasiá ambientación un poco ehí puesta sin munchu contestu fixo que tardase munchu más en lleelu que’l manual básicu, y eso que ye la metá mas o menos de tamañu. Por exemplu eche en falta un mapa, nel manual a tamañu grande o na entrá de ca pais de la rexón. Ye verdá que, creo, nel llibru básicu vien, y yo tengo’l mapa del mecenazgu, pero tener que dir coxiendo un llibru y otru mientras voi lleendo faciaseme pesao y al final dexe de facelo. Creo qu’hubiese echao un gabitu, al menos pa mi. Direisme, y con razón, a rapaz… Ye un llibru d’ambientación ¿qu’esperabes? No se, pero por exemplu otros nun me resultaron tan «dificiles» de lleer.

Trasera
Trasera

Ambientación en el Compendio de Golarion

Como camenté enriba, esta parte ye’el fuerte del llibru. Y pese a que to lo que dixi enriba de se me fizo un poco bola, tien una información perútil p’añadir a les tos partíes nes tus partíes nel Mar Interior y Golarion. Dende la estructura de la sociedá Pathfinder hasta los dioses y semidioses nun tan relevantes, pasando poles ciudaes y reinos más importantes de la zona na que se desendolca la hestoria. Organizaciones, líderes (anque solo mentaos)… Ties información abondo p’ambientar la to partía asina como pa tener ganchos narrativos que finen nuna campaña o aventura prestosa.

Si nel manual básicu apenes tenía información de l’ambientación, nesti ties páxines y páxines con ello, faciendo que seya un perfeutu manual de consulta pa les tus partíes, valido pa direutores de xuegu como pa xugadores llegáu’l casu. Más vos digo tenéis información de los distintos planos, no muncha pero hai, d’esistencia qu’hai en Golarion. Quiciabes pa campañes que s’anicien o xugadores noveles nun tien muncha repercusión, pero quiciabes pa campañes mas llargue puea ser información mui bona.

A escontra d’esto último, si que veo perútil les distintes deidades que los xugadores puen escoyer, faciendo’l su rol más ricu y quiciabes n’algunos casos dando-yos un oxetivu pa les aventures.Ya sabéis un clérigu sin una deidá a la que siguir ni ye clérigu nin ye na 😀

Añadidos al sistema.

El suplementu tamién trai una parte pequeñuca de regles. Más que de regles d’añadíos que pues usar. Unu ye por exemplu son les ventaxes de prestixu que los xugadores puen escoyer si se quieren facer, o son, d’alguna de les organizaciones de Golarion. Por eso dicía que yera un bon suplemento pa xugadores. Tamién tenemos una serie d’artefautos, que nun tienen porque ser únicos, pero que si tienen daqué especial que nun se puen fabricar d’otru modu. Esto pudiera dar pie, tamién, a una partía u aventura pa los xugadores, ya sabéis como funciona’l rol, el llimite l’imaxinación, jaja.

Pero lo que me paez más interesante de la parte de «regles» ye que trai un sistema de xeneración d’aventures, o semilles d’aventures, y d’alcuentros. Tomando una baraxa francesa, de les de poker, podemos facer la cadarma d’una aventura o campaña más llarga si queremos. En función de la ubicación, tamién podemos tener una serie d’alcuentros pa les nueses aventures, esta parte d’alcuentros atopola mui bona sobre to pa tirar d’ella durante la partía. Ta claro que pa mentas la faes tamién ye útil, pero si necesites daqué por circunstancies de la hestoria, y nun se t’ocurre na… Ye un bon recursu. Nun lo lliegue a prebar tovía, pero paezme que to esto ye un bon recursu pal direutor de xuegu.

Opinión final

Vamos col resumen de la opinión d’esti Compendio de Golarion de HT Publishers, un suplementu meramente d’ambientación. A mi costome un poco lleelu, quiciabes por nun tar mui bonamennte ubicáu nel mapa (eche en falta un mapa o daqué pa ubicase) o nun se por qué. Pero costome. Pero, pese a to alcuentrolu un manual de consulta perbonu pa, sobre to, el direutor de xuegu. Paises, organizaciones, la sociedá Pathfinder… Recursos asgaya pa poder usar nes tus partíes y como método de consulta. Tamién tenéis un desgolse ampliu de les diferentes relixiones de Golarion. Interesante pa xugadores y direutores.

Ya na pequeña parte que trai de regles, tan interesantes la parte de les ventaxes de prestixu que puen escoyer los xugadores pa ser d’alguna organización de les descrites n’ambientación. Pero sobre to nesta parte lo que más m’afaya ye la parte de la xeneración d’aventures y alcuentros. Atopolo un recursu mui bonu, ya no solo pa consulta sino a la hora de crear les tos propies aventures xenerar una semilla inicial.

Un llibru de preciu competitivu (25€), que quiciabes como llectura al usu (al menos en mi casu) no va mui allá, pue ser que tampoco seya’l l’xeticu, pero como manual de consulta ye per bonu. Amás con añadidos de les regles como, sobre to, el xenerador d’aventures. Pa mi foi una bona compra

Y na más por güei, espero vos haya prestao lo que lleístis. ¿Tenéis el suplementu? ¿Qué vos paeció? ¡Camentámelo!

Semeyes tomaes de HT Publishers

Castellano

Mi primera opinión/reseña de rol fue de Pathfinder Salvaje de HT Publishers. Así que me gusta seguir con esta línea por el blog y espero poder iros enseñando más cosas de ella. Voy a internet seguir un poco el mismo esquema que para la entrada anterior, si veis algo raruno… Ya sabéis donde podéis encontrarme.

Edición física de Compendio de Golarion

El Compendio de Golarion es el primer suplemento para Pathfinder Salvaje. Al igual que el padre tiene un formato de página de A5 a todo color con encuadernación rustica y solapas, con un total de 184 páginas. Como no viene siendo un manual al uso, no trae la misma estructura que el anterior, siendo casi el 80% del libro ambientación de Golarion, aunque trae alguna regla, pero eso lo veremos más adelante.

A diferencia de Pathfinder Salvaje, este suplemento me costó un poco más leerlo, se me hacía un poco bola el tema de la ambientación. Esto seguramente sea algo subjetivo, pero no se si era la redacción, o demasiada ambientación ahí metida sin mucho contexto hizo que tardase mucho más en leerlo que el manual básico, y eso que es la mitad de tamaño más o menos. Por ejemplo, eche en falta un mapa, en el manual a tamaño grande o en la entrada de cada país de la región. Es verdad  que, creo, en el libro básico viene y yo tengo el mapa del mecenazgo, pero tener que ir cogiendo un libro tras otro mientras voy leyendo se me hacía pesado y al final dejé de hacerlo. Creo que hubiese ayudado, al menos para mi. Y diréis, y con razón, a chaval… Es un libro de ambientación ¿Qué esperabas? No sé, pero por ejemplo otros no me resultaron tan difíciles de leer.

Trasera
Trasera

Ambientación en el Compendio de Golarion

Como comenté arriba, esta es la parte fuerte del libro. Y pese a que todo lo que dije arriba de que se me hizo un poco bola, tiene una información muy útil para añadir a tus partidas en el Mar Interior y Golarion. Desde la estructura de la sociedad Pathfinder hasta los dioses y semidioses no tan relevantes, pasando por las ciudades y reinos de la zona donde se desarrolla la aventura. Organizaciones, líderes (aunque solo mencionados)… Tienes información abundante para ambientar tu partida así como para tener ganchos narrativos que terminen en una campaña guay.

Si en el manual básico apenas tenía información de la ambientación, en este tienes paginas y paginas de ello, haciendo sea un perfecto de manual de consulta para tus partidas, valido para directores de juego y jugadores llegado el caso. Más os digo tenéis información de los distintos planos, no mucha pero hay, de existencia que hay en Golarion. Quizás para campañas para las campañas iniciales o jugadores noveles no tiene mucha repercusión pero, quizás, para campañas más largas pueda ser interesante.

A contra de esto último, sí que veo muy útil las distintas deidades que los jugadores puedan escoger, haciendo su rol más rico y pudiendo en algún caso darles un objetivo para una aventura. Ya sabéis, un clérigo sin deidad a la que seguir, ni es clérigo ni es nada 😀

Añadidos al sistema.

El suplemento también trae una parte pequeña de reglas. Más que de reglas de añadidos que puedes usar. Uno por ejemplo son las ventajas de prestigio que pueden escoger los jugadores si se quieren hacer, o no , de alguna de las organizaciones de Golarion. Por eso decía que era un buen suplemento para los jugadores. También tenemos una serie de artefactos, que no tienen porque ser únicos, pero que sí tienen algo especial que no se pueden fabricar de otro modo. Esto puede dar pie, también, a una partida o aventura para los jugadores, ya sabéis como funciona el rol, el límite la imaginación.


Pero lo más interesante de la parte de las “reglas” es que trae un sistema de generación de aventuras, o semillas de aventura, y encuentros. Tomando una baraja francesa, de poker, podemos hacer el esqueleto de una aventura o campaña más larga si queremos. En función de la ubicación, también podemos tener una serie de encuentros para nuestras aventuras, esta parte de encuentros la encuentro especialmente interesante para tirar de ella durante la partida. Está claro que no para mientras la generas también es útil, pero si necesitas algo por circunstancias de la historia, y no se te ocurre nada… Es un buen recurso. No lo llegué a probar aún pero me parece que todo esto es un buen recurso para el director de juego.

Opinión final

Vamos con el resumen de la opinión de este Compendio de Golarion de HT Publishers, un suplemento meramente de ambientación. A mi me costó un poco leerlo, quizás por no ubicarse en el mapa (eche en falta uno para ello) o no sé por qué. Pero me costó. Pero, pese a todo, lo encuentro un manual de consulta muy bueno para el director de juego. Países, organizaciones, la sociedad Pathfinder…. Recursos abundantes para poder usar en tus partidas y como método de consulta. También tenéis un desglose amplio de las diferentes religiones de Golarion. Interesante para jugadores y directores.

Ya en la pequeña parte de reglas que trae, están interesantes las ventajas de prestigio que pueden escoger los jugadores para ser de alguna organización de las descritas en la ambientación. Pero sobre todo en esta parte lo que más me gusta es la de generación de aventuras y encuentros. Lo encuentro un recurso muy bueno, ya no solo para su consulta, sino para crear tus propias aventuras y generar una semilla inicial.

Un libro a precio competitivo (25€), que quizás la lectura al uso (al menos en mi caso) no va muy alla, puede ser que nos ea el objetivo, pero como manual de consulta es muy bueno. Además con añadidos de las reglas como, sobre todo, el generador de aventuras. Para mi fue una buena compra.

Y nada más, espero que o haya gustado lo que leísteis ¿Tenéis el suplemento?¿Qué os pareció? ¡Comentarmelo!

Imágenes tomadas de HT Publishers

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