El branu ta pegando los caberos coletazos, asina qu’hai qu’aprovechalu tolo que se puea. Tamién pa los xuegos! Asina voi falavos d’Expansiopolis, otru de los xuegos de cartera que la editorial Salt&Pepper Games nos traen en castellan.
Asturianu
Ficha:
- Xugadores: 1-4
- Duración: 15 min
- Edá: 8+
- Editáu por: Salt&Pepper Games
- Autor: Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka
- Ficha na BGG
Conteníu:
- 1 Reglamentu
- 18 cartes poles dos cares (sin les espansiones)
¿De qué va Expansiopolis?
Tres munchu tiempu esperando tais de norabona. ¡Por fin os dexaron construyir la metrópolis definitiva! Pero nun va ser cenciello, los promotores son xente esixente ¿Sedréis capaces de facelo al so gustu?
Expansiopolis ye un xuegu de cartera, de la mesma familia de los qu’equí ya falamos (Caravana al Oeste y Tussie Mussie). Xuegos de cartes nos que los componentes son siempre 18 cartes (falando del xuegu base). La diferencia d’esti colos otros dos ye qu’esti ye cooperativu. Vamos ver que tal.
¿Cómo se xuega a Expansiopolis?
Preparar la partía
Como bien siendo habitual nestos xuegos la preparación ye percenciella. Hai que baraxar les 18 cartes y escoyer al azar 3. Estes tres cartes van ser les condiciones de puntuación. Amás, el númberu que va apaecer na esquina superior izquierda d’estes cartes, sumáu, va ser la puntuación oxetivu de la partía. El mazu restante ponemoslu nel centro al alcance de tos los xugadores.
Llueu d’esto el xugador inicial roba tres cartes del mazu y el resto una, y ponse la primera del mazu na mesa. Esto va ser l’área de construcción, por onde va entamar la ciudá.
Y llisto, podemos entamar la partía.
Entamamos a xugar
Vamos falar n’antes d’esplicar el turnu de lo que nos podemos topar nes cartes. Ca carta va tener un cuadrante con cada tipu de bloque. Estos son el verde pa los parques, el gris pa la zona industrial, l’azul pa la zona comercial, y el naranxa pa la residencial. Esto ye importante porque hai oxetivos que según los cuadrantes puntúes más o menos. Amás tamién tienen carreteres, que fadrán un papel na puntuación.
Dicho esto, vamos col turnu. Entamando pol xugador inicial escueye una de les cartes, revelala y la coloca na ciudá. Les regles de colocación son cencielles:
- Tienen que ser n’horizontal
- Tien que tener al menos un bloque adyacente
- Pues cubrir un o varios bloques d’una carta, pero nunca pues ponela por debaxo.
Cuando la coloques, pases les dos restantes al xugador de la izquierda y llueu roba una carta del mazu. Esi xugador sedrá l’inicial y repetirase’l procesu hasta que s’hayan colocao toles cartes.
Comentar que se pue falar durante la partía, y nun solo se pue ye recomendable facelo.
Puntuación.
Vamos a puntuar 1 puntu por cada bloque del grupu más grande de bloques por tipu de zona (residencial, comercial…). Amás, vamos a restar un puntu por cada tramu de carretera que tengamos na ciudá (ya vos dixi que yeren importantes :P)
Dempués d’esto aplicaremos les condiciones de puntuación de les tres cartes de la preparación. Sumamos tolos puntos y comparamos coles condiciones de puntuación, si la superamos…Ganamos!
Opinión personal d’Expansiopolis.
Como vos dixi n’entraes anteriores, esti branu lloñe de poder xugar más foi más bien tolo contrario. Asina qu’estos xuegos que pues xugar en cualquier llau, que pues llevar en bolsu se xuegen nun máximo de 30 minutinos vienenme perfeutos pa la situación.
Expansiopolis, al igual que los sos predecesores, ye un xuegu conteníu en tiempu, d’unes mecániques mui simples pero que l’hora de xugar son agradecies. Nun xuegu que consta de 18 cartes ye algo tremendo, y como creo que dixi n’alguna de les entraes anteriores nun se pue pedir más. Amás ye un xuegu que pue convivir col resto de la gama. Nun se’l restu de la llinia, pero al menos de los que yo tengo ye l’únicu que ye cooperativu.
Paez que me toi repitiendo, pero nun dexa de ser verdá. El xuegu ye mui rexugable. Una combinación de 3 cartes d’un total de 18 da llugar munchos escenarios posibles, sin contar coles espansiones. Asina que tenéis partíes pa ratu. Amás aceuta mayor númberu de xugadores, pues lliegar hasta 4, ampliando l’abanicu de les veces que pues llegar a sacar. Porque sí, escala mui bono a cualquier númberu de xugadores
Veolu tamién algo más complexu que Caravana al Oeste, el fechu de meter les carreteres ya da-y un xiru diferente teniendo que mirar pa los bloques, puntuaciones y esto… No sé, sin ser tampoco escesivamente complexu, creo que pa los xugadores más avezaos va prestayos más esti títulu, el puzzle va resultayos más satisfactoriu.
Falando del arte, podemos dicir que ye afayaizu. Nun vamos topar grandes ilustraciones, pero nun creo que seya l’oxetivu. Ye agradable al güeyu y representa perfeutamente’l tema. Asina que por esi llau nun hai munchu que dicir.
Resumen final
Vamos col resumen final d’esti Expansiopolis, un xuegu qu’al igual que los anteriores ye perfeutu pa llevar nel bolsu y sacalu en ratinos muertos d’un viaxe o esperando n’una cafetería. De regles cencielles pero satisfactoriu de xugar y que pese a que tien na más que 18 cartes, va ser mui difícil que repitáis una partía, o al menos que vos acordéis d’ella. Vais tener que tomar decisiones, y el puzzle a veces vuelvese enrevesau, sobre to polo dicho… Les situaciones de partía cambien y a veces pue ser un rompecabezas guapu.
Un xuegu que pue convivir col restu de la gama, pero que si me preguntáis a mi, y si vos da igual que seya cooperativu o non… Quedaríame con esti n’antes de Caravana al Oeste. Tussie Mussie no entraría en la mesma familia de puzzles. Ahora si lu queréis competitivu Caravana al Oeste ye mui bona opción tamién.
Expansipolis va prestate si…
- Quies un xuegu cooerativu
- Quies algo tresportable, que pueas xugar en cualquier llau
- Nun busques un quemacerebros, pero con decisiones suficientes.
- Los puzzles prestente
Expansipolis nun te va prestar si…
- Quies algo competitivo
- Nun te van muncho los puzzles
- Busques algo con más enxundia, de decisiones permanentes.
Castellano
Ficha:
- Jugadores: 1-4
- Duración: 15 min
- Edad: 8+
- Editado por: Salt&Pepper Games
- Autor: Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka
- Ficha BGG
Contenido:
- 1 Reglamento
- 18 cartas por las dos caras (sin las excpansiones)
¿De qué va Expansiopolis?
Tras mucho tiempo esperando estáis de enhorabuena ¡Por fin os dejaron construir la metrópolis definitiva! Pero no va a ser tan sencillo, los promotres son gente exigente ¿Seréis capaces de hacerlo a su gusto?
Expansiopolis es un juego de cartera, de la misma familia que los que ya hablamos aquí (Caravana al Oeste y Tussie Mussie). Juegos de cartas que los componentes son siempre 18 cartas (hablando del juego base) La diferencia de este con los otros dos es que es cooperativo. Vamos a ver que tal.
¿Cómo se juega a Expansiopolis?
Preparar la partida
Como viene siendo habitual en estos juegos la preparación es sencillísima. Hay que embarajar las 18 cartas y escoger 3 al azar. Estas tres cartas van a ser las condiciones de puntuación. Además, el número que va a aparecer en la esquina superior izquierda de esas cartas, sumado, va a ser la puntuación objetivo de la partida. El mazo restante lo ponemos en el centro al alcance de todos.
Luego de esto, el jugador inicial roba tres cartas del mazo y el resto una, y se pone la primera del mazo en la mesa. Esta va a ser el área de construcción, por donde va a empezar la ciudad.
Y listo, podemos empezar a jugar.
Empezamos a jugar
Vamos a hablar, antes de explicar, de lo que nos podemos encontrar en las cartas. Cada carta va a tener un cuadrante de cada tipo de bloque. Estos son verde para los parques, el gris para la zona industrial, el azul para la comercial y el naranja para la residencial. Esto es importante porque hay objetivos que según los cuadrantes puntúas más o menos. Además, también hay carreteras, que harán un papel en la puntuación final.
Dicho esto, vamos con el turno. Empezando por el jugador inicial, escoge una de las cartas, la revela y la coloca en la ciudad. Las reglas de colocación son simples:
- Tienen que ser en horizontal
- Tiene que tener al menos un bloque adyacente
- Puedes cubrir uno o varios bloques de una carta, pero nunca puedes ponerla por debajo.
Cuando la coloques, pasas las dos restantes al jugador de la izquierda y luego robas una carta del mazo. Ese jugador será el inicial y se repetira el preoceso hasta que se hayan colocado todas las cartas.
Comentar que se puede hablar en la partida, y no solo se puede sino que es recomendable hacerlo.
Puntuación.
Vamos a puntuar 1 punto por cada bloque del grupo más grande de bloques por tipo de zona (residencial, comercial, etc.) Además, vamos a restar un punto por cada tramo de carretera que tengamos en la ciudad. (ya os dije que eran importantes :P)
Después de esto aplicaremos las condiciones de puntuación de las tres cartas de la preparación. Sumamos todos los puntos y comparamos con las condiciones de puntuación, si la superamos… Ganamos!
Opinión personal de Expansiopolis.
Como os dije en entradas anteriores, este verano lejos de poder jugar más fue todo lo contrario. Así que estos juegos que puedes jugar en cualquier sitio, que puedes llevar en el bolso y se juegan en un máximo de 30 minutos, me vienen perfectos para la situación.Expansiopois, al igual que sus predecesores, es un juego contenido en el tiempo, de mecánicas muy simpres pero que a la hora de jugar son agradecidas. En un juego que consta de 18 cartas es algo tremendo, y como creo que dije en alguna entrada anterior no se puede pedir más. Además, es un juego que puede convivir con el resto de la gama. No se el resto de la línea, pero al menos de los que yo tengo es el único que es cooperativo.
Parece que me estoy repitiendo, pero no deja de sre verdad. El juego es muy rejugable. Una combinación de 3 cartas de nu total de 18 da lugar a muchos escenarios posibles, sin contar con las expansiones. Así que tenéis partidas para rato. Además, acepta un número mayor de jugadores, puedes llegar hasta 4, ampliando el abanico de las veces que lo puedes llegar a sacar. Porque sí, escala muy bien a cualquier número de jugadores.
Lo veo también algo más complejo que Caravana al Oeste, el hecho de meter las carreteras ya le da un giro diferente teniendo que mirar para los bloques, puntuaciones y esto… No sé, sin ser tampoco excesivamente complejo, creo que para los jugadores más habituales les va a gustar más este título, el puzzle les resultará más satisfactorio. Hablando del arte, podemos decir que es bonito. No vamos a encontrar grandes ilustraciones, pero tampoco creo que sea el objetivo. Es agradable a la vista y representa perfectamente el tema. Así que por ese lado no hay pega.
Resumen final
Vamos con el resumen final de este Expansiopolis, un juego que al igual que los anteriores es perfecto para llevar en el bolso y sacarlo en ratos muertos de un viaje o esperando en una cafetería. De reglas sencillas pero satisfactorio de jugar y que pese a que tiene nada más que 18 cartas, va a ser muy difícil que repitas una partida, o al menos que os acordís de ella. Vais a tener que tomar decisiones, y el puzzle a veces se vuelve enrevesado, sobre todo por lo dicho… Las situaciones de partida varían y a veces el rompe cabezas puede ser guapo.
Un juego que puede convivir con el resto de la gama, pero que si me preguntáis a mi, y si os da igual que sea cooperativo o no… Me quedaría con él antes que Caravana al Oeste. Tussie Mussie no sería del mismo género de puzzles. Ahora si lo quereis competitivo, Caravana al Oeste también es muy buena opción.
Expansipolis te va gustar si…
- Quieres un juego cooperativo
- Quieres algo trasportable, que puedas jugar en cualquier lado
- No busques un quemacerebros, pero con decisiones suficientes.
- Los puzzles te gustan
Expansipolis no te va gustarsi…
- Quieres algo competitivo
- Note van los puzzles
- Buscas algo con más enjundia, de decisiones permanentes.